b_300_300_16777215_00_images_News_World-News_Bab-Makdanel.jpg

تورکمن نیوز- بین‌الملل: فرماندار وقت و همسرش به طور غیرقانونی و به صورت رشوه مبالغ پول، هدیه‌های گران‌قیمت از جمله یک ساعت رولکس و لباس‌های طراحان معروف و سفرهای تفریحی مجانی دریافت کرده بودند.

دادگاه آمریکا فرماندار سابق را به دلیل فساد مالی به 2 سال زندان محکوم کرد.

 به نقل از روزنامه واشنگتن پست، "باب مکدانل" 60 ساله فرماندار سابق ایالت ورجینیای آمریکا و عضو ارشد در حزب جمهوری خواه به دلیل فساد مالی از جمله دریافت رشوه و سوء استفاده از جایگاه خود به تحمل دو سال حبس محکوم شد. او همچنین پس از پایان زندان، به مدت 2 سال تحت نظارت قرار خواهد داشت.

فرماندار سابق در دادگاه با 11 پرونده اتهامی روبه رو شده بود. اتهام اصلی وی دریافت  تا 121 هزار دلار شامل هدیه و رشوه از رئیس یک شرکت بود.

قاضی دادگاه فدرال (ملی) در این باره اعلام کرد مجازات زندان فرماندار سابق از روز 9 ماه فوریه آینده آغاز می شود.
قاضی به هنگام قرائت حکم گفت: هزینه ای است که باید پرداخت شود.

آمریکا: 2 سال زندان برای 121 هزار دلار رشوه

در ماه سپتامبر گذشته هم همسر فرماندار یعنی خانم مورین به اتهام فساد مالی و مانع تراشی در برابر فعالیت های قضایی گناهکار شناخته شد. قرار است حکم دادگاه وی در روز 20 فوریه آینده صادر شود.

قبل از این دادستان برای این فرماندار سابق تقاضای تحمل 10 سال زندان کرده بود. احتمال می رفت او به 6 تا 8 سال زندان محکوم می شود با این حال بررسی ها نشان داد میزان کل فساد مالی کمتر بوده به همین دلیل قاضی، حکم زندان کمتری برای او صادر کرد.

قاضی دادگاه اعلام کرد: ارزش هدایای گران قیمت، پول ها و سفرهای تفریحی مجانی ارائه شده به فرماندار سابق بین 97 هزار تا 121 هزار دلار برآورد می شود و نه 177 هزار دلاری که قبل از این اعلام شده بود.

قبل از صدور حکم دادگاه نیز فرماندار سابق از رأفت قاضی دادگاه در برابر خود و همسرش تشکر و ابراز امیدواری کرد بتواند در زمان باقی مانده از عمرش در خدمت دیگران باشد.

براساس جزئیات اتهامات مطرح شده، فرماندار وقت و همسرش از سال 2010 از سوی رئیس هیات مدیره شرکت "استار سایننتیفیک" به طور غیرقانونی و به صورت رشوه، مبالغ پول، هدیه های گران قیمت از جمله یک ساعت رولکس و لباس های طراحان معروف و سفرهای تفریحی مجانی دریافت کرده بودند.
آنها در مقابل برای یک محصول خوراکی ویتامین تولیدی این شرکت تبلیغ کرده بودند. این محصول نتوانسته است تاییدیه های لازم را به عنوان یک دارو کسب کند.

بی بی سی هم نوشت: یکی از دختران باب مکدانل در نامه ای به قاضی دادگاه مادرش را به خاطر داشتن "اشتغال خاطر بیش از حد به گرفتن تخفیف و چیزهای مجانی" مسئول بسیاری از مشکلات پدرش دانست./ عصر ایران

مطالب مرتبط:

کودکان و نوجوانان به مطالعه تشویق شوند

وفاق و همدلی بین اقوام ساکن در گنبدکاووس و گلستان بی‌نظیر اس

فرهاد قائمی اسبی زیبا و گران‌قیمت هدیه گرفت

اختلاف حساب بین دو نفر منجر به قتل در مینودشت

عفو ۱۲۰۲ زندانی تورکمن و ۱۳ زندانی خارجی توسط رئیس جمهوری ت

لغو دیدار تیم‌های ملی فوتبال بلژیک و پرتغال

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram