Hoseiin qoli Qavanlooاخبار اقتصادی- تورکمن نیوز: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از ظرفیت بالای استان گلستان در زمینه تولیدات کشاورزی سخن گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسینقلی قوانلو بعدازظهر سه شنبه در آئین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های کشاورزی در گرگان اظهار کرد: گلستان ظرفیت بالایی در زمینه تولیدات کشاورزی و تجارت خارجی به ویژه صادرات غیرنفتی دارد.

قوانلو از حضور هیئت های سرمایه گذاری خارجی در نمایشگاه خبر داد و افزود: امروز و فردا با دو هیئت سرمایه گذاری عراقی و اتریشی هماهنگ کرده ایم که در نمایشگاه حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: عراق نخستین بازار هدف استان گلستان است و از مجموع ۳۲۰ میلیون دلار صادرات استان به کشورهای مختلف، سال گذشته ۵۶ درصد حجم صادرات به این کشور بوده است.

وی درباره کشور اتریش نیز گفت: اتریش در زمینه تولیدات و محصولات مربوط به صنایع کشاورزی حرف نخست را در جهان می زند و تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه می توانند باب مذاکره با نماینده بازرگانی این کشور را ایجاد کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از افزایش شرکت کنندگان در نمایشگاه ماشین الات کشاورزی سخن گفت و بیان کرد: شرکت کنندگان و تعداد غرفه نسبت به سال گذشته دو برابر شده که یکی از نشانه های مثبت رونق تولید در بین مردم و صنعتگران است.

قوانلو با بیان اینکه رونق صنایع کشاورزی از نتایج اجرای برجام است، تصریح کرد: هیئت های تجاری و اقتصادی خارجی همه روزه در ایران حضور دارند و چنانچه در گذشته ۹۰ درصد حجم تولیدات ما مشابه چین بود امروز تنوع محصولات ناشی از تدبیر دولت را مشاهده می کنیم./مهر

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

735 هزار مسافر نوروزی گلستان زائر بقاع متبرکه بودند

برگزاری جشن بزرگ عشایر و روستاییان در گلستان

حملات تروریستی در بروکسل/مرز بلژیک و فرانسه بسته شد+عکس

بی خانمان شدن 1500 خانواده در زلزله خراسان

ابلاغ بودجه شهرداری گرگان در سکوت خبری

حضور اسماعیل ارمشی بوکسور گنبدی نماینده ایران در المپیک چین

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram