TurkmensNews Panbehتورکمن نیوز- اخبار اقتصادی: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری 20 تا 22 هزارتن وش پنبه از زمین‌های زیرکشت در استان برداشت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سهراب سهرابی سطح سبز پنبه را در استان 10 هزار و 570 هکتار اعلام کرد و افزود: کار برداشت و خرید وش پنبه به صورت تضمینی از کشاورزان استان از ابتدای شهریورماه آغاز می شود.
به گفته وی، امسال کار خرید تضمینی وش پنبه در گلستان از سوی تعاون روستایی استان صورت می گیرد.
وی با بیان این که قیمت هر کیلوگرم وش پنبه درجه دو سفید 29هزار و 325ریال تعیین شده است، اضافه کرد: خرید این محصول از کشاورزان استان طبق کیفیت وش و فقط با معرفی نامه صادره از طریق مراکز جهادکشاورزی انجام خواهد شد.
رییس اداره پنبه و دانه های روغنی جهادکشاورزی گلستان نیز گفت: کشت پنبه در زمین های کشاورزی استان به طور معمول از اوایل اردیبهشت با گرمتر شدن هوا آغاز می شود، ولی در سال زراعی جاری 22 فروردین ،نخستین کشت در شهرستان گمیشان در شمال غرب استان انجام شد.
علی موسی خانی افزود: برنامه ابلاغی سال جاری در استان گلستان برای کشت پنبه حدود 15 هزار هکتار تعیین شده ب.ئ.
کشت این محصول در اراضی پنبه کاری گلستان تابع شرایط اقلیمی (مساعد شدن هوا و رطوبت خاک) بوده و بیشتر عملیات خاک ورزی و تهیه بستر کاشت در قسمت‌های شرق و شمال استان (مناطق خشک) در اوایل فروردین و در مناطق غربی استان (مناطق مرطوب) در اردیبهشت انجام می‌شود.
در گلستان از ارقام تجاری مناسب برای مناطق پنبه کاری کشور نظیر ساحل، سپید، ارمغان و گلستان برای کشت استفاده می‌شود.
پنبه به سبب اهمیت و نقش موثر در اقتصاد کشورها به طلای سفید معروف است و گلستان به سبب حاصلخیزی خاک و آب و هوای مساعد برای تولید پنبه مرغوب و فراوان، روزگاری به عنوان سرزمین طلای سفید شهرت داشت.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور دارای 650 هزار هکتار زمین زراعی حاصلخیز است که با کشت دوم برخی اراضی این ظرفیت به افزون بر 700هزار هکتار نیز می‌رسد./ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

پیش‌بینی باد شدید، بارش، کاهش دما و اختلال در ترددهای جاده‌ا

دعا و نماز روز بیست و یکم ماه رمضان

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان: پروازهای گرگان به اکتائو ک

حافظ کل قرآن و مقام برتر کشور تجلیل شد+تصاویر

فرهنگ‌سازی بیمه واحدهای مسکونی روستایی و مزارع در گلستان

دست به جیب شدن سرمایه‌دار ایرانی/ پیشنهاد 4/5 میلیون‌پوندی ا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram