sibzamini 01تورکمن نیوز- اخبار اقتصادی: رئیس انجمن سیب‌زمینی‌ کاران استان گلستان گفت: استان گلستان ظرفیت صادرات سیب‌زمینی به کشورهای آسیای میانه را دارد و این‌یک مزیت برای استان محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، رمضان مقصودلو شامگاه چهارشنبه در نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با محوریت توسعه کشاورزی اظهار کرد: هم‌اکنون برای صادرات ریلی و دریایی سیب‌زمینی از گلستان با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: هرچند اوایل سال همایش سیب‌زمینی در استان برگزار و مسائل و مشکلات در حوزه صادرات مطرح شد اما اگر ریسک بزرگ بخش خصوصی نبود نمی‌توانستیم سیب‌زمینی استان را صادر کنیم زیرا با ریسک بخش خصوصی سیب‌زمینی گلستان از طریق واگن بدون یخچال به آکتائو و سپس به روسیه صادر شد.

رئیس انجمن سیب‌زمینی‌کاران استان گلستان یادآور شد: همچنین خردادماه امسال نیز از طریق بندر امیرآباد سیب‌زمینی گلستان بر روی عرشه کشتی که البته کار غیر فنی بود اما چاره‌ای جز آن وجود نداشت، به کشورهای آسیای میانه صادر شد.

وی اضافه کرد: صادرات سیب‌زمینی برای گلستان یک مزیت است و باید از الان برای اعطای تسهیلات به بخش خصوصی برای اجاره و خرید واگن و کانتینر یخچال دار چاره‌اندیشی شود.

مقصودلو به موضوع مشوق‌های صادراتی سیب‌زمینی اشاره و تصریح کرد: اگر مصوبه قانونی برای پرداخت مشوق‌های صادراتی وجود دارد نسبت به پرداخت مشوق‌های سال ۹۴ اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: درحالی‌که گلستان با بحران کم‌آبی مواجه است اما اعتبارات آبیاری تحت‌فشار بسیار محدود است و بیشتر از دو سال است که اعتبارات در این حوزه به استان تخصیص نیافته است که باید برای اجرای آن چاره‌اندیشی شود./ مهر

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرهای گلستان برگزار

رشد 237 درصدی پرداخت تسهیلات به بخش صنعت در دولت یازدهم

جابجایی نزدیک به پنج میلیون تن کالا ازگلستان به سایر نقاط کش

برای نخستین بار در استان گلستان یک زن به عنوان شهردار انتخاب

رئیس‌جمهور ترکمنستان: سفر «روحانی» به عشق‌آباد فصل جدیدی از

افزایش 33 درصدی درآمدهای مالیاتی استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram