mahmood rabei 01تورکمن نیوز- اخبار اقتصادی: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان گفت: تاکنون ۷۹ درصد از مطالبات گندم کاران گلستانی پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، محمود ربیعی با اشاره به پرداخت ۷۹ درصد مطالبات گندم کاران گلستان، اظهار کرد: امسال میزان تولید گندم استان گلستان به مرز یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید که در مقایسه با سال ۹۱ حدود ۵۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال ۹۱ میزان گندم تولیدی استان ۲۴۲ هزار و ۹۸۳ تن بود که با رشد دو برابری به ۴۶۳ هزار و ۱۲۴ تن در سال ۹۲ رسید.

وی ادامه داد: میزان تولید گندم استان در سال ۹۳ نیز با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده و به مرز ۶۰۱ هزار و ۷۱۳ تن رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان اضافه کرد: در سال گذشته نیز ۸۹۱ هزار و ۲۶ تن گندم در گلستان تولید شد و به دلیل شرایط مناسب جو و بارندگی‌های به‌موقع در فصل بهار میزان تولید این محصول در استان امسال به یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید.

وی بابیان اینکه این میزان تولید نشان‌دهنده افزایش ۵ برابری تولید گندم از ابتدای دهه ۹۰ تاکنون است، تصریح کرد: هرچند این میزان افزایش تولید نیازمند افزایش پنج برابری ناوگان حمل‌ونقل، مراکز خرید و نگهداری و امکانات سیلو و ... بود اما امسال تلاش کردیم این موضوع مدیریت‌شده و گندم تولیدی در کوتاه‌ترین زمان ممکن از کشاورزان تحویل شود.

ربیعی اضافه کرد: امسال یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان گلستانی خریداری‌شده و تاکنون یک میلیارد و ۲۸۵ هزار میلیون تومان از مطالبات گندم کاران گلستانی پرداخت‌شده است.

وی با یادآوری اینکه امسال با جوانه زدن مجدد گندم به دلیل بارندگی و شرایط جوی در شهرستان کلاله و برخی از شهرهای شرقی استان مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی گلستان پیش‌بینی کرده بود ۱۰۰ هزار تن از گندم تولیدی استان با این مشکل مواجه باشد که این رقم به ۵۴ هزار تن رسید و با برگزاری چند جلسه فوق‌العاده و رایزنی با تهران تمام محصول تولیدی کشاورزان گلستانی خریداری شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان همچنین اظهار کرد: این ۵۴ هزار تن گندم جوانه‌زده نیز باقیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شد اما به‌صورت جداگانه انبارشده و به مصارف دیگر خواهد رسید./ مهر

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

آخرین مهلت پرداخت مالیات صاحبان مشاغل اعلام شد

۹۰ درصد شهرستان‌های استان گلستان با مشکل آب شرب مواجه است

خاموشی در کمین تابستان گنبدکاووس/ باید حداقل 16 درصد صرفه‌جو

65 درصد آسیب‌های اجتماعی گلستان در گرگان و گنبدکاووس است

راکد بودن ۲۷ درصد واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی گلستان

درخشش بانوی دارت باز گلستانی در لیگ برتر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram