RahAhan01.jpg

مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: تاكنون پيش بيني جابه جايي سه ميليون تن بار در سال از خط آهن گرگان – اينچه برون شده است.


تورکمن نیوز به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، "محسن پورسعيد آقايي" در حاشيه بازديد از اين خط آهن به همراه نماينده مردم گرگان در مجلس شوراي اسلامي، مديركل راه و شهرسازي و شماري ديگر از مسوولان استاني و شهرستاني افزود: خط آهن گرگان – اينچه برون ظرفيت جابه جايي تا هشت ميليون تن بار را دارد كه در صورت افزايش اين ظرفيت، امكان برقي كردن اين خط در دستور كار قرار خواهد گرفت.

معاون وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: در بخش مسافر اين خط آهن نيز، تبادل قطار در برنامه است به طوري كه مسافران قزاقستاني و تركمنستاني پس از ورود به مرز ايران از طريق قطارهاي ايران وارد كشور خواهند شد.

وي در رابطه با اتصال اين خط به مشهد گفت: در حال حاضر استان گلستان از طريق خط آهن ساري، فيروزكوه و گرمسار به مشهد متصل است اما در نظر داريم مسير جديد گرگان- گنبد را به سمت مشهد احداث كنيم.

به گفته پورسعيد آقايي، ساخت اين پروژه در صورت تامين اعتبار از طريق فاينانس و توافق با طرف چيني آغاز مي شود در غير اين صورت نياز به تعويض پيمانكار دارد.

وي، طول مسير جديد مشهد – گرگان را 600 كيلومتر اعلام كرد و افزود: به دليل كوهستاني بودن مسير و در صورت تامين منابع مالي آن از طريق فاينانس، ساخت اين پروژه حدود پنج سال به طول مي انجامد و در غير اينصورت و با تامين اعتبار آن از طريق منابع دولتي، احداث پروژه طولاني تر خواهد شد.

پورسعيد آقايي اعلام كرد: به دليل وجود برخي كمبودهاي فني، راه آهن گرگان – اينچه برون تا 20 روز آينده تكميل نهايي مي شود.

به گفته وي، تكميل برخي از زيربناهاي آن نظير پل هاي مسير، ساماندهي روگذر و تقاطع ها و پخش بالاست پروژه را به نقطه اي مي رساند كه از نظر فني كامل تر خواهد شد.

منبع - سایت روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان

مطالب مرتبط:

زمین لرزه اینچه برون در شرق گلستان را تکان داد

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشکري گلستان:دهکده هاي س

بودجه رفع مشکلات خلیج گرگان هنوز اختصاص نیافت/ هر روز شاهد و

رشد 57 درصدی پروازهای فرودگاه گرگان در نوروز 96

گرگان میزبان جشنواره پاییز هزار رنگ

کاروان پرحادثه 38017 گنبد کاووس در میان اشک و دلواپسی به فرو

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram