Trakto08تورکمن نیوز- اخبار اقتصادی گلستان: معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: طرح نوین نظام ترویج کشاورزی به صورت پایلوت در استان گلستان اجرا می‌شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی تورکمن نیوز،   کاظم خاوازی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی مطالعه‌ای را با همکاری دانشگاه شیراز و سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی انجام داده و این مطالعه به نتیجه رسیده و به صورت آزمایشی در یکی از پایلوت‌های ترویج کشاورزی در استان گلستان تحت عنوان طرح نظام نوین تریج کشاورزی در حال اجراست.

وی افزود: این طرح در 3 محور اساسی در کشور در حال اجرا است.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: محور اصلی این طرح مدیریت دانش است که هدف آن انتقال دانش و اطلاعات به بهره‌بردار، تغییر رفتار حرفه‌ای و فنی بهره‌برداران و کشاورزان است.

خاوازی گفت: محور مهم این طرح ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی به عنوان پائین‌ترین سطح تشکیلاتی وزارت جهاد کشاورزی و نقطه اتصال وزارت جهاد به بهره‌برداران و کشاورزان است.

وی اظهار کرد: ساماندهی به لحاظ ساختاری و تجهیزات و امکانات و هم به لحاظ سیستم‌های نرم افزاری از دیگر بخش‌های این طرح است.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: موضوع پهنه‌بندی نیز محور سوم این طرح است و تعیین کارشناس مسئول برای هر پهنه تولیدی می‌تواند سبب عکس‌العمل به موقع برای حفظ منابع پایه و تولید شود.

خاوازی گفت: با انتقال دانش از طریق مروجان به بهره‌برداران به دنبال تغییر رفتاری در سطح استاندارد هستیم.

وی افزود: کارشناسان ما در 23 موسسسه تحقیقاتی فعالیت می‌کنند که برخی از این موسسات در سطح جهانی و برخی در سطح منطقه بی‌نظیر هستند و اطلاعات فراوانی دارند.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: با رویکرد جدیدی که در موضوع توجه به ترویج اتفاق افتاده قرار است تا 15 اسفند همه یافته‌های تحقیقاتی موسسات تحقیقاتی در کشور در اختیار ترویج قرار گیرد و ترویج نیز موظف است این یافته‌ها را عملیاتی کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا
https://telegram.me/TurkmensNews
براي عضويت کليک و جوين کنيد

 

 

مطالب مرتبط:

نوجوان گنبدی دریافت رتبه نخست در جشنواره نامه‌ای به امام رضا

صنعت انیمیشن در استان گلستان توسعه می‎یابد

بیش از ۵ میلیون و ۴۸۸ هزار تردد در محورهای گلستان انجام شد

گلستان میزبان دومین جشنواره ملی تئاتر کوتاه خلاق ایثار

اجرای طرح نظارت بر سفرهای نوروزی در استان گلستان

مردم استان گلستان با قطع گاز مواجه نخواهند شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram