b_300_300_16777215_00_images_News_Economy_Kala-Saderaty.jpgتورکمن نیوز: مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰۹ میلیون تن کالا از گلستان صادر شده است.

تورکمن نیوز به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی‌اکبر شامانی شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی گمرک، اظهار داشت: در 10 ماه گذشته 247 میلیون و 879 هزار و 306 دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 30 درصد و از نظر وزن 82 درصد رشد داشته است.

وی افزود: قطعات سوله، گوشت مرغ منجمد، پنیر، رب گوجه فرنگی، میلگرد آهنی آجدار، خوراک آماده طیور، سیمان، لوله پلی‌اتیلن، انواع درخچه‌های فضای باز و تیر بتونی از مهم‌ترین کالاهای صادراتی از استان گلستان در این مدت است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان تصریح کرد: بیشتر کالاهای استان گلستان به کشورهای ترکمنستان، عراق، افغانستان، قزاقستان، چین، مالزی، پاکستان، آذربایجان، تاجیکستان، هند، روسیه، تایوان، ارمنستان، ترکیه، قرقزستان، ازبکستان، بلغارستان، اندونزی و ویتنام صادر شده است.

شامانی گفت: در 10 ماه گذشته  7 میلیون و 79 هزار 927 کیلوگرم به ارزش 13 میلیون و 457 هزار و 804 دلار واردات به استان گلستان داشته‌ایم که از نظر وزن 21 درصد و از نظر ارزش 16 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان درباره تردد مسافران از مرز اینچه‌برون گفت: در 10 ماهه امسال بیش از 68 هزار مسافر از راه زمینی وارد گلستان شدند و همچنین بیش از 70 هزار نفر نیز از همین راه به ترکمنستان رفتند که این آمار نسبت به سال گذشته به ترتیب 16 و 15 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان اظهار داشت:  استان گلستان 4 پایانه صادراتی فعال در گرگان، گنبدکاووس، بندرترکمن  و اینچه‌برون دارد./ تسنیم

مطالب مرتبط:

فاروقی: برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گلستان ۳۸۷‌میلیارد

فرمانده نیروی انتظامی وارد استان گلستان شد+برنامه

افتتاح پردیس دانشگاه گلستان در هفته دولت/ اختصاص ۱۵ میلیارد

برگزاری پنجمین همایش روابط عمومی‌های استان گلستان هفته اول خ

کشف بیش از ۱۹ میلیارد دلار قاچاق کالا و ارز در کشور

ثبت 4 تپه و محوطه باستانی گلستان در فهرست آثار ملی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram