Qodrtollah Abedyتورکمن نیوز- اقتصادی: مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان گفت: هشت درصد از بودجه استان گلستان برای اجرای طرح هادی روستایی درنظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز؛ قدرت‎الله عابدی عصر دیروز (19 اردیبهشت) در جلسه جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: اولویت بودجه سال 1394 اتمام پروژه‎های نیمه‎تمام سال 1393 است که در این راستا 110 میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافت.

وی بودجه سال 1394 را یازدهمین بودجه مربوط به اجرای برنامه چشم‎انداز نظام جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: قانون بودجه سال 1394 ضمن اعمال سیاست‎های اقتصاد مقاومتی برای اجرای سیاست‎های دولت، خروج از رکود به منظور رشد و توسعه اقتصادی پیش‎بینی شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان افزود: دولت تدبیر و امید با اتخاذ سیاست‎های مختلف و انضباط مالی تلاش کرد تا نرخ تورم کاهش و میزان قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند همچنین بهبود فضای کسب و کار و سرمایه‎گذاری از مهم‌ترین برنامه‎های دولت بوده است.

عابدی بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه تاکید کرد و بیان داشت: مدیریت منابع و مصارف، اجرای طرح‎های مناسب از جمله طرح تحول سلامت، افزایش رفاه مردم با رفع کاهش موانع تولید در دستور کار قرار دارد.

 

میزان رشد اقتصادی در سال 1392 حدود 1.9 درصد

وی میزان رشد اقتصادی در سال 1391 را 6.8 درصد اعلام کرد و گفت: میزان رشد اقتصادی در سال 1392 حدود 1.9 درصد و در سال گذشته شرایط بهتری حاصل شد.

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان بیان داشت: مدیریت بهینه مصارف هزینه‎ای، ساماندهی طرح‎های تملک سرمایه‎ای، نقش‎آفرینی بخش‎های غیردولتی در اقتصاد، کاهش نرخ تورم، بهبود رفاه اجتماعی اقشار کم‎درآمد از موضوعاتی است که در سال جاری به آن پرداخته خواهد شد.

عابدی با بیان اینکه گلستان از کسری شدید اعتبارات هزینه‎ای رنج می‎برد، گفت: در سال گذشته 48.5 درصد سهم اعتبار هزینه‎ای حقوق و مزایا در استان گلستان بوده است.

وی بیان داشت: استان‎ها در سایر هزینه‎ها با کسری بودجه 600 الی 700 میلیارد تومان مواجه هستند که در سال جاری میزان کسری شدیدتر می‎شود و سطوح ملی برای خودشان در سایر به گونه‎ای برخورد کرده‎اند که به نقطه ایده‎آل برخورد کرده و وضعیت استان‎ها بسیار بد است.

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان از تکمیل زیرساخت‎های شهرک‎های صنعتی، حوزه‎های علمیه، آسفالت روستایی، ساماندهی گلزار شهدا، احداث و توسعه پایگاه‎های مقاومت بسیج در سال جاری خبر داد.

عابدی در خصوص تامین اعتبار پروژه‎های محوری و مهم توسعه استان گفت: پیش‎بینی اعتبار در راستای تکمیل تاسیسات زیربنایی شیلات، پیش‎بینی اعتبار زیرساخت‎های گردشگری، تکمیل مدارس نیمه‎تمام، تکمیل پروژه‎های بهداشت و درمان، کشاورزی، آب و آبخیزداری، آب‌رسانی و بخش حمل و نقل در دستور کار است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

http://www.turkmensnews.com

مطالب مرتبط:

اقتصاد با طعم دلار ۳۸۰۰ تومانی/ کسری بودجه پاستور بر دوش است

افزایش پایه حقوق حداقل بگیرها در سال ۹۶

بیانیه سازمان حج و زیارت در خصوص حج تمتع سال 1395

تصویب بودجه شهرداری گرگان با 50 میلیارد ریال افزایش توسط شور

دعوت دو نوجوان گنبدی به اردوی آخر سال تیم ملی فوتبال بانوان

صید ماهی خاویاری در کوموش‌دفه/تصویر سال ۱۳۶۸

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram