Raizan 11 Tاخبار اقتصادی-تورکمن‌نیوز- رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت که علت عمده کاهش تجارت کشور ما با جمهوری ترکمنستان کاهش بهای انرژی بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  رحمت اله خرمالی شامگاه شنبه در نشست با شماری از فعالان اقتصادی استان گلستان با گرامی داشت روز صنعت و معدن، بیان کرد: دولت ترکمنستان برنامه دراز مدت صنعتی خود را پیش گرفته و به دنبال متنوع کردن بازار انرژی است.
وی تاکید کرد: باید آگاه باشیم که در ترکمنستان تغییر مصرف مشاهده می شود و به همین منظور باید بر این باور بود که ورود به بازار این کشور مانند گذشته نیست و باید شرایط روز را مورد مطالعه قرار داد.
خرمالی اضافه کرد: به تازگی موضوع ثبت قراردادهای کشورهای خارجی در بورس ترکمنستان مطرح است که امکان پیگیری قضایی در صورت بد عهدی در تعهد‌ها را می‌توان از مزایای آن دانست.
وی همچنین بر، برگزاری نمایشگاه از سوی تجار گلستانی و ترکمنستانی تاکید کرد و گفت: سالانه یک نمایشگاه تخصصی برگزار می شود که استان گلستان می‌تواند از این فرصت استفاده کند.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز گفت: انتقال ارز و صدور ویزا از مشکلات تجارت با ترکمنستان است که امیدواریم راهکا‌رهایی برای این امر اندیشیده شود.
امیر یوسفی افزود: برگشت سرمایه از نکات مهم در تجارت با این کشور محسوب می‌شود که یکی از اصول تجارت است.
یکی از اعضای اتاق گرگان نیز ضمن تاکید بر نقش حمایت سیاسی از تجار در افزایش مراودات با ترکمنستان بیان کرد: کم بودن پوشش حمایتی دولت در تجارت با این کشور قابل لمس می باشد.
حمید دامغانی گفت: ورود به بازار کشورها و رقابت بدون حمایت مناسب دولت مشکل خواهد بود که امیدواریم همکاری‌ها با بخش خصوصی پر رنگ شود.
استان گلستان از شمال با ترکمنستان مرز خشکی و نیز در حاشیه شرقی خزر واقع شده و با این کشور مرز آبی مشترک دارد.
اکنون تجار گلستانی بیشترین مراودات اقتصادی و صادرات و واردات کالا را با کشور ترکمنستان از طریق گمرک اینچه‌برون واقع در شرق شهرستان گنبد کاووس انجام می‌دهند.
در گلستان بیش از 800 بازرگان عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هستند.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

ایجاد زنجیره اقتصاد مقاومتی در یک روستای آق‌قلا

طلسم ترکمنستان به 5 رسید

درخشش در اسپانیا حق من بود اما سهل‌انگاری فدراسیون سه‌گانه م

افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در گلستان/ توجه به صنعت گردشگ

چگونه صفحات آفلاین وب را در اندروید ذخیره کنیم

صلاحیت 125 نفر داوطلب شوراها در کلاله تایید شد!

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram