hendevane 01اخبار اقتصادي- توركمن‌نيوز: رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی گفت:‌ علت برگشت خوردن هندوانه و گوجه‌فرنگی ایرانی از عمان باقی‌مانده سموم نیست، بلکه نداشتن گواهی باقی‌‌مانده سموم است که وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه اطلاع‌رسانی نکرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سیدرضا نورانی در پاسخ به اینکه علت برگشت خوردن محصولات صادراتی ایران از جمله هندوانه و گوجه‌فرنگی از عمان چیست، اظهار کرد: متاسفانه به جای آنکه اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف انجام شود فقط به شایعات دامن زده می‌شود. کشور عمان برای ورود محصولات کشاورزی به کشور خود پیش‌شرطی گذاشته که محصولات باید گواهی تایید عدم باقی‌مانده سموم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اینگونه موارد ممکن است قوانین به‌روز باشد که اطلاع‌رسانی آن باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی بازرگانی محصولات کشاورزی انجام شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه صادرکنندگان ما هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتند، چراکه کشورهایی همچون کویت و امارات چنین گواهی را نمی‌خواهند. اما از آنجا که باقی‌مانده سموم کشاورزی که پیش‌تر‌ از این از اردن راهی عمان می‌شد بالا بوده است عمان برای تمام محصولات وارداتی این پیش‌شرط را گذاشته است. نورانی تصریح کرد: جالب‌تر اینکه وزارت جهاد کشاورزی به صادرکنندگان گفته است که صدور گواهی باید ازسوی وزارت بهداشت انجام شود در حالی‌که توزیع و مصرف کود و سم در بدنه این وزارتخانه اتفاق می‌افتد که باید مسوولیت آن را هم برعهده بگیرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی به تلاش صادرکنندگان برای رفع این مشکل اشاره کرد و افزود: کار به‌جایی رسید که صادرکنندگان حرفه‌ای خود با استفاده از آزمایشگاه‌های مرجع محصولات خود را نمونه‌گیری و نتیجه آن را برای صدور گواهی بردند و تا حدی کار جلو رفته است اما باید مشکل اصولی حل شود.

منبع: فارس

مطالب مرتبط:

سیل جدید مهاجرت به گلستان/تهدیدها و معضلات اجتماعی

تسهیلات بهزیستی به مهدهای کودک غیر استاندارد اعطا نمی‌شود

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران وارد گرگان شد

بوکسور گنبدی جهت اعزام به مسابقات چین در راه کسب سهمیه المپی

آخرین آمار از تعداد کشته‌شدگان در تصادفات نوروزی؛ مرگ ۱۴۵ نف

مسدود مکالمه صوتی تلگرام به صورت کامل

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram