kesht tabestane 01اخبار گلستان- تورکمن‌نیوز: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به برداشت ۹۰ درصد محصولات غلات در اراضی گلستان گفت: کشت محصولات تابستانه در مزارع استان گلستان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سهراب سهرابی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کشت و خرید محصولات کشاورزی در استان اظهار داشت: 90 درصد غلات در استان گلستان برداشت شده و کشاورزان در اراضی آبی کشت تابستان را آغاز کرده‌اند.

وی تاکید کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود محصولاتی که نیاز آبی کمتری دارند مانند پنبه، سوربون، سویا و آفتابگردان کشت شود و بذور مورد نیاز هم در استان تهیه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: کشاورزان استان بذور خود را از مراکز مجاز تهیه کنند و از بذرهای لیبل‌دار که دارای تائید بهداشتی هستند، استفاده کنند.

سهرابی اظهار کرد: در کشت سویا از باکتری استفاده کنند و در پنبه از ردیف‌کار استفاده شود تا تراکم مطلوب داشته باشند و همچنین آزمون خاک هم مورد تاکید کارشناسان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: استفاده از کودهای شیمیایی مانند اوره، گوگرد، ازته و فسفاته دیگر توصیه به کشاورزان است و همچنین استفاده از علف‌کش‌های قبل کشت مانند ترفلان و سورولان را استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان از توصیه کارشناسان پهنه در کشت محصولات تابستانه استفاده کنند، تاکید کرد: برای استفاده از آب موجود از سیستم‌های آبیاری تحت فشار در مزارع استفاده شود و همچنین از مبارزه غیرشیمیایی در مزارع استفاده کنند تا محصول با کیفیت‌تر تولید شود.

سهرابی تصریح کرد: همچنین کشاورزان در کشت‌های خود از تداوم کشت غلات مانند گندم و جو خودداری کنند و محصولاتی مانند کلزا، باقلا، ماش و نخود کشت کنند تا تناوب کشت افزایش محصول را در برداشته باشد همچنین کشت محصولات باریشه‌های عمیق علاوه بر غنی شدن خاک، پایداری تولید را در پی خواهد داشت.

منبع: تسنیم

مطالب مرتبط:

منطقه آزاد تجاری اینچه برون مهمترین خواسته صنعت گلستان از ری

اهدا خون بیش از ۴هزار گلستانی در ماه مبارک رمضان

درخشش ورزشکار بندرگزی در رقابت‌های کشتی آزاد جوانان آسیا

بهره‌مندی ۸۹ درصد از خانوارهای روستایی گلستان از نعمت گاز طب

دو نماینده مجلس از حضور پرشور مردم گلستان در انتخابات ابراز

حضور غنچه‌ها و شکوفه‌های گنبدکاووس در گلستان‌های علم وادب

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram