bazar ghatar 01اخبار اقتصادي- توركمن‌نيوز:‌ رئیس هیئت مدیره تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی ایران گفت: متأسفانه در موضوع قطر ما شاهد فرصت‌سوزی هستیم و نتوانستیم بموقع وارد این بازار شویم و ترکیه در ۴۸ساعت بعد از اجرای تحریم کشورهای عربی علیه قطر قفسه‌ها و فروشگاههای قطر را از مواد غذایی پر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، مهدی کریمی تفرشی به واردات 3 میلیارد دلاری مواد غذایی قطر در سال اشاره کرد و افزود: تقریباً تمام مواد غذایی مورد نیاز قطر از طریق واردات تأمین می‌شود و ایران سال گذشته حدود 18 میلیون دلار انواع مواد غذایی به این کشور صادر کرد.

وی گفت: با توجه به حجم بالای تولید مواد غذایی در ایران و نیز شرایط و محدودیت‌های ایجادشده برای قطر در تأمین مواد غذایی مورد نیاز، ما از آمادگی لازم برای تأمین این نیاز‌ها برخورداریم و تاکنون حدود 500 تن انواع مواد غذایی از جمله میوه و سبزی به قطر صادر شده است.

کریمی تفرشی به سبقت ترکیه در تأمین مواد غذایی مورد نیاز قطر اشاره کرد و افزود: متأسفانه در موضوع قطر ما شاهد فرصت‌سوزی هستیم و نتوانستیم بموقع وارد این بازار شویم و ترکیه در 48 ساعت بعد از اجرای تحریم کشورهای عربی علیه قطر قفسه‌ها و فروشگاههای قطر را از مواد غذایی پر کرد.

وی گفت:: سالانه حدود 130 هزار تن مواد غذایی در کشور تولید می‌شود و ما درحال حاضر قادر به تأمین حدود 95 درصد از مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل هستیم.

کریمی تفرشی افزود: البته در برخی مواد غذایی میزان تولید کشور دو تا سه برابر نیاز داخلی است که مازاد تولید به کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر می‌شود.

وی از صنعت غذا به‌عنوان خصوصی‌ترین صنعت کشور که نیازمند حمایت‌های دولت است، یاد کرد و گفت: متأسفانه به‌علت استفاده نادرست از مواد غذایی در کشور، سالانه حدود 35 هزارتن به‌اشکال مختلف از بین می‌رود.

منبع: تسنيم

مطالب مرتبط:

گلستان رتبه چهارم رشد صنعت کشور را کسب کرد

با ماساژ این نقطه استرس را از خود دور کنید

سیاستمداران آمریکایی خواستار غرق کردن قایق‌های ایران در خلیج

بازار 7 هزار میلیاردی آموزشگاه‌های کنکور

کارنامه 94 و چشم انداز 95 بازار طلا و ارز

کمیته انضباطی فدراسیون والیبال هاوش گنبد را با یک سکه از دور

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram