Tejarat 25 Oاخبار اقتصادی-تورکمن نیوز-  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از پرداخت هفت هزار و 280میلیارد ریال وام برای رونق فعالیت 668واحد یا تکمیل طرح‌های تولیدی با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیک در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسینقلی قوانلو در سی‌وششمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در گرگان گفت: از ابتدای سال گذشته و با اجرای طرح رونق تولید در استان 410 واحد و طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، معادل چهار هزار و 760 میلیارد ریال وام از محل این طرح دریافت کرده‌اند.
وی افزود: همچنین بانک‌های استان در این مدت به 258 واحد تولیدی مبلغ دو هزار و 520 میلیارد ریال وام از محل سایر منابع بانکی پرداخت کردند.
به گفته قوانلو؛ تزریق این میزان نقدینگی به حوزه تولید استان سبب شده تا بسیاری از واحدهای نیمه فعال و راکد استان دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند.
وی همچنین در این نشست با تسلیت در گذشت جمعی از معدنکاران زحمتکش استان در حادثه تاسف بار معدن زغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر، از ایثار و از خود گذشتگی مسئولان وامداد‌گرانی که در امداد‌رسانی به معدنچیان و حادثه‌دیدگان تلاش داشتند ،قدردانی کرد و گفت: 150 نفر امدادگر در عملیات امداد ونجات بی‌وقفه مشارکت داشتند که متاسفانه در این حادثه دو تن از مهندسان و هفت تن از کارگران که در بدو وقوع حادثه برای نجات همکاران خود به داخل تونل رفته بودند جان خود را از دست دادند.
حادثه دلخراش معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر در ظهر چهارشنبه 13 اردیبهشت باعث جان باختن 43 معدنکار و مصدومیت افزون بر 73 نفر شد.
طبق آمارهای سازمان صنعت، معدن و تجارت؛ از مجموع 47 پروانه بهره‌برداری معدن در گلستان افزون بر 15 مورد در حوزه معادن زغال‌سنگ است.
این نشست که با حضور محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری گلستان و اعضای ستاد در سالن مرکز جذب سرمایه‌گذاری استان برگزار شد، مشکلات واحدهای صنعتی زرین ارشیا، طلای سفید، آب گستر دشت قابوس، مهتاب موتور، زرین کالای گلستان، آرد برلیان و آرد ستایش و همچنین انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر بررسی و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.
طبق اعلام مسئولان بخش صنعت، معدن و تجارت گلستان حدود 930 واحد صنعتی در استان وجود دارد.
در گلستان 3 درصد واحدهای صنعتی را صنایع بزرگ، 91 درصد را صنایع کوچک و 6 درصد را صنایع متوسط تشکیل می‌دهد.
استان مرزی گلستان با یک میلیون و 869 هزار و 819 هزار نفر جمعیت در 14 شهرستان دارای مزیت‌های نسبی در بخش کشاورزی و گردشگری بوده و مطابق سند توسعه باید به سوی صنعتی شدن پیش برود.

منبع:ایرنا

مطالب مرتبط:

رقابت روس‌ها با سورتمه‌‌های عجیب و غریب +تصاویر

عضو شورای اسلامی شهر گنبدکاووس : زنان در پیروزی و انقلاب و ت

دکتر خاکی: آموزش و پرورش یک نهاد اساسی و پایه‌ای برای جامعه

اولین آزمایشگاه پلاسمای هسته‌ای دانش آموزی کشور در استان گلس

عاشورای حسینی و تکریم آن در میان ترکمن‌ها

آب مجازی و کمک به بحران کم‌آبی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram