Panbe 31 Fاخبار اقتصادی-تورکمن‌نیوز- مدیرکل پنبه و گیاهان صنعتی وزارت جهاد کشاورزی گفت که پنبه همراه گندم، دانه‌های روغنی و نیشکر جزو محصولات اقتصاد مقاومتی قرار گرفته و سیاست‎هایی برای خودکفایی در تولید این محصولات برای کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، ابراهیم هزارجریبی چهارشنبه شب در نشست تخصصی تولید و تجارت پنبه در گرگان اظهار داشت: از این پس جدی تر و با برنامه در خصوص زراعت پنبه در کشور حرکت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: برنامه‎های احیای زراعت پنبه تدوین شده است و امسال سطح کشت آن نسبت به قبل رشد دارد و همچنان تلاش می‌کنیم روند صعودی تولید وش کشور افزایش یابد.
وی به شناسایی آسیب‌ها در موضوع کشت پنبه اشاره کرد و گفت: کوتاه کردن دوره داشت و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی در افزایش راندمان تولید از جمله اقدام‌های انجام شده است.
مدیر کل پنبه و گیاهان صنعتی وزارت جهاد کشاورزی دیدگاه اصلی این وزارتخانه را تقویب رابطه بین صنعت و تولید پنبه عنوان کرد و ابراز داشت: بر این اساس برنامه‌های دیگر کشورها را بررسی و به این نتیجه رسیدم که باید رابطه تولید و صنعت در این حوزه هرچه بیشتر نزدیک شود.
هزارجریبی بیان داشت: به دنبال آن هستیم یارانه‎ها را به سمتی ببریم که بتواند به صنایع مرتبط با پنبه کمک بیشتری کند.
* پنبه مهم‌تر از نجات دریاچه ارومیه
همچنین رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی گرگان با یادآوری اهمیت بالای کشت و تولید پنبه در اقتصاد منطقه گفت: باید توجه داشت که اهمیت پنبه به مراتب از نجات دریاچه ارومیه بیشتر و مهمتر است.
رمضان بهرامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری هم در خصوص وضعیت پنبه دغدغه دارند و باید در احیای آن که نقش به سزایی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد کشور دارد، تلاش شود.
وی گفت: درصد قابل ملاحظه‎ای از قاچاق کشور به بخش نساجی مربوط می‌شود و باید بیندیشیم که برای کارخانه‎های نساجی چکار کرده ایم؟
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی گرگان گفت: زنجیره‎های تولید پنبه و اشتغال صنایع مرتبط با آن در گلستان وجود دارد و اگر استانی بخواهد این زنجیره‎ها را ایجاد کند حداقل نیاز به 30 سال زمان دارد.
وی افزود: ضرورت دارد به زراعت پنبه در استان گلستان بهای بیشتری داده شود چون این محصول پشتوانه کمک به افزایش سرانه درآمدی استان است.
استان گلستان با 650 هزار هکتار زمین کشاورزی در گذشته نه چندان دور به عنوان سرزمین طلای سفید معروف بود./ایرنا

مطالب مرتبط:

عقب‌نشینی آشکار اسرائیل در پرونده هسته‌ای ایران

مصاحبه با سوداگر نائب رئیس گؤرش کشور در مسابقات جام مختومقلی

ثبت نام و قطعی شدن 200 سر اسب برای شرکت در جشنواره اسب کلال

توجه دولت به منابع بخش خصوصی در بودجه ۹۶ برای کاهش بیکاری اس

برخورد پراید و کامیون در جاده گمیشان دو کشته برجای گذاشت+عکس

کاهش و یا عدم کشت شالی در استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram