tolid nakh 01اخبار اقتصادی- تورکمن نیوز: مدیرکل نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ما در سال ۹۶ نیاز به تولید ۲۱۰ هزار تن نخ داریم که برای تولید این مقدار نخ باید ۱۰۵ هزار تن پنبه برداشت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، افسانه مهرابی در نشست تخصصی تولید و تجارت پنبه که عصر چهارشنبه در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در برنامه راهبردی نساجی و پوشاک که برای افق ۱۴۰۴ ترسیم کرده‌ایم باید به رتبه سوم منطقه و رتبه ۵۰ جهانی دست پیدا کنیم که با وضعیت فعلی رسیدن به این شرایط دشوار است.

وی با بیان اینکه واردات پوشاک در کشور دلایل خاص خود را دارد، افزود: وضعیت پنبه قیمت تمام‌شده تولیدکنندگان ما را بالا می‌برد و از طرفی به معضلی بزرگ تبدیل شده است.

مهرابی اظهار کرد: ما حدود چهار هزار تن تولید پنبه و حدود ۵۷ هزار تن واردات پنبه داشته‌ایم، این در حالی است که ازبکستان اعلام کرده است که تا سه سال آینده نمی‌تواند پنبه‌ای در اختیار ما قرار دهد.

مدیرکل نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بوده و این شعار برای نساجی حرف نخست را می‌زند.

نساجی ۱۲ درصد اشتغال زایی ایجاد می کند

وی با بیان اینکه پنج درصد سرمایه‌گذاری کشور در بخش نساجی بوده، تصریح کرد: این مقدار سرمایه‌گذاری ۱۲ درصد اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند و مسئولان باید به طور خاص به این صنعت نگاه کنند.

مهرابی گفت: ما در سال ۹۶ نیاز به تولید ۲۱۰ هزار تن نخ داریم که برای تولید این مقدار نخ به ۱۰۵ هزار تن پنبه نیاز داریم.

وی تصریح کرد: در پایان برنامه ششم برنامه‌ریزی ما برای تولید ۳۰۰ هزار تن نخ بوده که نیازمند ۱۵۰ هزار تن پنبه هستیم و در پایان افق ۱۴۰۴ برای تولید ۴۷۰ هزار تن برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم به جایگاهی که در نظر گرفته‌ایم برسیم.

مهرابی با بیان اینکه کیفیت و کمیت پنبه از جایگاه مهمی برخوردار است، افزود: این درست است که ظرافت و قُطر پنبه مهم است اما این اطمینان خاطر وجود دارد که اگر پنبه از کیفیت هم پایین برخوردار بود ما باز هم مصرف‌کننده هستیم.

مدیرکل نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پنبه مهم‌ترین ماده اولیه و استراتژیک زنجیره تولید بوده که اشتغال بالایی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه برای توسعه صادرات پوشاک باید به سمت تولید پارچه‎های پنبه‎ای حرکت کنیم، افزود: کشت پنبه برای ما استراتژیک بوده و از طرفی باید با طراحی بسته حمایتی خیال کشاورزان را راحت کنیم./ مهر

 

مطالب مرتبط:

تایید صلاحیت یک کاندید از کلاله دو روز مانده به انتخابات

یوسف قوجق در شبکه 3 سیما: آرزو دارم کتابخانه‌های مدارس کشور

کدام اصلاح طلبی؟/صید اصلاح طلبان در دام دفاع از وضعیت موجود/

سی و یکمین مرحله سبد غذایی بین مادران باردار آسیب‌پذیر در کل

برگزاری نخستین دوره مسابقات اسکواش بانوان کشور در گلستان

۲ طرح آبرسانی روستایی در آزادشهر افتتاح شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram