82268607 71094804اخبار گنبد- تورکمن نیوز: امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در جامعه، لازمه جلوگیری و کاهش اینگونه آسیب ها را نگاه پرورشی و فرهنگی همه مدیران به این مقوله دانست و بر آن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز یکشنبه در دیدار مدیر و معاونین آموزش و پرورش گنبدکاووس به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان و بهداشت روان (24 تا 30 مهر)، اظهار داشت: پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند مشارکت همه مدیران با نگاه فرهنگی و پرورشی به مسائل است.
وی با اشاره به جنگ نرم و هجمه شدید دشمنان علیه خانواده ها بویژه نسل جوان، افزود: برای پیروزی در این جنگ و کاهش آسیب های اجتماعی درجامعه، فرهنگیان و معلمان نقش برجسته ای دارند.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: شغل معلمی از حرفه های ارزشمند درجامعه است که بسیاری از افراد به آن غبطه می خورند و این ظرفیت بزرگی برای انجام فعالیت های فرهنگی و پرورشی به شمار می رود.
وی، ظرفیت خانواده های گنبدی برای مشارکت درحوزه های مختلف ازجمله کمک به همنوع و مدرسه سازی و دیگر کارهای عام المنفعه را خوب ارزیابی کرد و گفت: آموزش و پرورش باید از این ظرفیت در راستای ماموریت های محوله به نحو احسن استفاده نماید.
امام جمعه گنبدکاووس همچنین با ارزشمند شمردن نظام تعلیم و تربیت اسلامی، یادآور شد: نباید نگاه جناحی و سیاسی بر آموزش و پرورش که رسالت تعلیم و تربیت نسل آینده را برعهده دارد، حاکم شود و همه باید به دست اندرکاران این نظام برای انجام درست وظایف کمک نمایند.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این دیدار با گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان و بهداشت روان، از حمایت های خانواده های گنبدی و کمک های آنان به مدارس قدردانی کرد و گفت: اولیای دانش آموزان درسال تحصیلی گذشته مبلغ هفت میلیارد و 500 میلیون ریال به مدارس کمک مالی کردند.
علی رضا حسین زاده به برخی نارضایتی های اولیای دانش آموزان درخصوص پایین بودن ظرفیت پذیرش رشته های تجربی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: براساس سند تحول نظام تعلیم و تربیت، هرساله بایستی بخشی از دانش آموزان به سمت هنرستان ها و مدارس کار و دانش هدایت شوند.
وی، بدون اشاره به درصد آماری دانش آموزان برای ورود به هنرستان ها و مدارس کار و دانش گفت: به دلیل کمبود واحدهای تولیدی و صنعتی درمنطقه گنبدکاووس، اولیای دانش آموزان تمایلی به اعزام فرزندانشان به این نوع مدارس ندارند زیرا دغدغه بازار کار پس از پایان تحصیل را دارند.
دراین دیدار معاونین و برخی کارشناسان اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز گزارشی از برنامه ها و فعالیت های حوزه کاری خود درسال تحصیلی گذشته ارائه دادند.
آموزش و پرورش شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان دارای 66 هزار دانش آموز است که پنج هزار نفر آنان درمقطع پیش دبستانی مشغول تحصیل هستند./ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

سیرآبی و سرسبزی مزارع گندم، جو، کلزا و مراتع گنبدکاووس

کشف و ضبط حدود 57 کیلوگرم انواع موادمخدر و دستگیری 645 معتاد

دیدار روحانی با روؤسای جمهوری ترکمنستان و قزاقستان در خصوص ر

آيا ارزان‌فروشي جرم است و ممنوع؟!

افزایش تولید و خرید تضمینی محصولات کشاورزی در گلستان/ توسعه

استاندار گلستان: پیگیری عامل جنایت و معرفی به مردم پیام شهدا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram