Qolam Ali Noraاخبار گنبد- تورکمن نیوز: معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس از آغاز کشت دانه روغنی کلزا به عنوان یکی از سه محصول پاییزه دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، غلامعلی نورا اظهار داشت: کشت دانه روغنی کلزا از 15 مهر بتدریج آغاز شده و اکنون حدود 200 هکتار از اراضی گنبدکاووس به زیر کشت این محصول رفته است.
وی با بیان اینکه تاکنون در بیش از پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان، قرارداد کشت کلزا منعقد شده است، گفت: براساس سهمیه ابلاغی از سازمان جهاد کشاورزی گلستان، برای سال زراعی جاری، کشت 14 هزار هکتار کلزا برای این شهرستان پیش بینی شده است.
نورا به آمادگی این شهرستان برای کشت گندم و جو به عنوان دو محصول دیگر پاییزه اشاره و اضافه کرد: کشت این دو محصول از 15 آبان آغاز می شود و امسال حدود 96 هزار هکتار گندم و 27 هزار هکتار جو به عنوان سهمیه ابلاغی شهرستان در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: درصورت مساعد بودن شرایط جوی، بویژه هنگام کشت دو محصول گندم و جو پیش بینی می شود، سطح زیر کشت گندم بیش از سهمیه ابلاغی و سطح زیر کشت جو باتوجه به پرداخت نشدن کامل بهای این محصول درسال جاری، کمتر از سهمیه ابلاغی باشد.
مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس از تامین بذر و انواع کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان برای کشت سال زراعی جاری خبر داد و گفت: هفت هزار تن بذر گندم، 90 تن بذر کلزا و 256 تن بذر جو و نیز افزون بر 40 هزار تن انواع کود شیمیایی در حال توزیع است.
نورا افزود: کشاورزان گنبدی می توانند برای تهیه بذر و کود مورد نیاز با در دست داشتن سند مالکیت یا دفترچه کشاورزی و یا معرفی نامه از امور اراضی برای اراضی فاقد سند، به کارگزاری ها و یا مراکز خدمات کشاورزی تحت نظارت مدیریت جهادکشاورزی مراجعه نمایند.
وی همچنین درخصوص پیش بینی کاهش بارش در فصل پاییز و تاثیر آن بر کشت محصولات پاییره، گفت: برای جلوگیری از تاخیر کشت، کشاورزان می توانند نسبت به آبیاری اراضی خود، قبل از کشت اقدام نمایند.
نورا اضافه کرد: کشاورزانی که دارای چاه آب هستند می توانند نسبت به آبیاری قبل از کشت اقدام و دیگر کشاورزانی که از آب رودخانه ها یا سدها استفاده می کنند، باید نسبت به ارائه درخواست به امور آب منطقه ای اقدام نمایند تا این نهاد نسبت به رهاسازی آب براساس میزان تقاضا اقدام نماید.
شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان با حدود 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از تولیدکنندگان برتر این استان در بخش کشاورزی است و امسال با تولید افزون بر 350 هزار تن گندم، رتبه نخست تولید این محصول را در میان شهرستان های کشور، از آن خود کرد./ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

دورنمایی از کشت 80 هزار هکتاری کلزا در گلستان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی: میزان دریافتی مستمری بگیران

مرگ مشکوک کودک ۱۱ ماهه در بیمارستان مینودشت

ثبت‌نام هفت نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سومین روز در

منهدم شدن ۴۵ باند توزیع مواد مخدر در گلستان

معرفی کتاب: سیری در تاریخ ادبیات ترکمن به قلم دکتر امان قلیچ

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram