IMG 0181اخبار ویژه گنبد کاووس - تورکمن‌نیوز: استاندار گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه غمبار منا، پیگیری عامل اصلی این جنایت غیر انسانی از سوی مسئولان و بازماندگان را مهمترین پیام شهدای والامقام منا دانست و بر حفظ وتداوم راه این شهدا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسن صادقلو روز یکشنبه درمراسم نخستین سالگرد شهدای منا در گنبدکاووس که درمصلی نمازجمعه اهل سنت این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مردم و خانواده های شهدای منا باید کسانی را که عامل اصلی این جنایت هستند را بشناسند.
وی بابیان اینکه مسوولیت این حادثه غمبار بر گردن آل سعود است، خاطرنشان کرد: اگر کسی غیر از این فکر کند، بسیار کج اندیشی است.
وی خاطرنشان کرد: امروز رژیم آل سعود نه تنها به سرنوشت اسلام و مسلمانان ذره ای فکر نمی کند بلکه با کمال بی شرمی، ارتباط رسمی خود را با رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اسلامن ومسلمین را نیز علنی کرده است.
وی بااشاره به مقام و جایگاه شهیدان و نیز شهدای منا نزد خداوند و اینکه در کنار ذات اقدس الهی روزی می خورند، تصریح کرد: امروز این شهیدان عزیز زنده اند و ناظر بر رفتار و اعمال ما هستند و زمینه جوشش و خروش علیه باطل را فراهم می کنند.
استاندار گلستان همچنین باگرامیداشت یاد و خاطره فرماندار فقید بندرترکمن شهید مرجان نازقلیچی که در فاجعه منا به درجه رفیع شهادت نایل آمد، گفت: این شهیده محترمه، دارای شخصیت ممتاز اخلاقی، با برنامه، پیگیر و خادم اسلام و مردم بود و از این حیث برای مردم منطقه و استان گلستان مایه فخر و افتخار درسطح ملی محسوب می شود.
وی با گرامیداشت مجدد یاد و خاطره شهدای منا و تاکید برضرورت حفظ و ادامه راه آنان، از انجام برخی اقدامات و پیگیری ها توسط نظام و دولت خبر داد و گفت: قرار دادن شهدای منا در ردیف خانواده معظم شاهد توسط رهبری نظام و پیگیری حقوق آنان در مجامع بین المللی، معافیت سربازی و بیمه خانواده شهدا توسط دولت از مهمترین اقدامات درحال انجام است.
صادقلو یکی از دلایل ممانعت و کارشنکی آل سعود ازحضور حجاج ایرانی درحج امسال را ترس آنان از احیای راه شهدای منا دانست.
در این مراسم معنوی که با قرائت قرآن همراه بود، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز در سخنانی با تشریح ابعاد فاجعه منا، بی کفایتی آل سعود را در بروز فاجعه منا و گسترش ابعاد آن بسیار موثر دانست.

IMG 0075

آخوند عبدالکریم جاور با اشاره به موضعگیری قاطع رهبر معظم انقلاب در زمان بروز حادثه مبنی بر حفظ حرمت پیکرهای مطهر شهدای منا، این موضعگیری را در بازگشت پیکرهای این شهدا به کشور بسیار تاثیرگذار دانست.
وی با بیان اینکه شهدای منا پاک و مطهر به لقاالله پیوستند به خانواده ها و بازماندگان آنها توصیه کرد که با حفظ معنویات در تداوم راه آنان بکوشند.
در آیین بزرگداشت شهدای منا در گنبدکاووس، نماینده ولی فقیه درگلستان، برخی مدیران کل استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، ائمه جمعه، علما و روحانیون شیعه و اهل سنت، فرماندار ویژه و نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی، مسوولان و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم این شهرستان به همراه خانواده های شهدای منا حضور داشتند.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و از 49 شهید استان گلستان در جریان فاجعه منا، 31 نفر از حجاج ترکمن و اهل سنت گنبدکاووس بودند.

گزارش تصویری: یاشار نیازی

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

هاوش گنبدکاووس به دنبال کسب امتیاز از بازی با پیکان است

اعزام طوسی به تورنمنت خارجی به کسب نتایج مطلوب وی بستگی دارد

پنت هاوس 21 میلیارد و 625 میلیون تومانی در قلب پایتخت + قیمت

به کجا چنین شتابان؟!

کاروان پرحادثه 38017 گنبد کاووس در میان اشک و دلواپسی به فرو

بازدید بیش از 32 هزار زائر و گردشگر از مجموعه زیارتی خالدنبی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram