TN Norizad Sobhaniتورکمن نیوز - اخبار ویژه گنبد: امام جمعه گنبدکاووس در سومین نماز جمعه متوالی بعد از انتصابش از امام جمعه سابق که به صورت مستمر در نماز جمعه حاضر می‌شود خواست تا نماز عصر را به امامت ایشان اقامه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، تغییر و تحول همواره و در هر سطحی اگر با درایت و تدبیر شکل بگیرد موجب شادابی، پویایی و تحرک خواهد شد و از یکنواختی جلوگیری می‌کند اما گاهی تغییرات اگر بدون تدبیر و بدون فضاسازی مناسب باشد نه تنها موجب پیشرفت امور نمی‌شود بلکه در کاهش بازدهی و عقب رفت در مسیر نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

گنبدکاووس شهری است در شرق گلستان که در وحدت و همدلی میان مردم و مسوولان و مردمان اقوام و مذاهب مختلف با هم همواره زبان زد خاص و عام بوده است و دنیا متحیر و انگشت بر دهان در برابر صفا، صمیمیت و صفوف متحد و یکپارچه آنان در برابر دشمن قرار گرفته است.

علما و بزرگان دینی در گنبدکاووس همواره در ایجاد این فضای برادری و همدلی نقش مهم و تاثیرگذاری ایفا کرده‌اند که تلاش 23 ساله حجت‌الاسلام سبحانی که به دستور رهبر معظم انقلاب عازم دیار گنبدکاووس شد تا منادی وحدت باشد و همچنین مرحوم آخوند محمد نوریزاد امام جمعه سابق اهل تسنن این شهر از مهمترین و تاثیرگذارترین اشخاص در این مسیر بوده‌اند.

اما کمتر از یک ماه پیش گنبدکاووس شاهد تغییراتی در مسند امام جمعه این شهرستان بود که حجت‌الاسلام محمدحسین سبحانی به علت کهولت سن و بیماری جاری خود را به حجت‌الاسلام محمود ترابی داد و در حالی که برخی شیطنت‌های رسانه‌ای در صدد ایجاد فضایی دو قطبی در این شهر بود با تدابیر ویژه ستاد نماز جمعه گنبدکاووس و مردم ولایی این شهرستان فضا به قدری صمیمانه و به دور از حواشی بود که باز هم نام و آوازه گنبدکاووس در برادری و صمیمت در ایران پیچیده شد.

برخی از اقدامات و بیانات در شکل‌گیری این فضای سراسر شور و شعف و مهربانی تاثیرگذار بوده است که مهمترین آنها را می‌توان به شرح ذیل بیان کرد:

حضور تاریخی و باشکوه مردم در آخرین نماز جمعه گنبدکاووس به امامت حجت‌الاسلام محمدحسین سبحانی که به قدری حجم جمعیت در مصلای امام صادق (ع) حاضر شده بود تا با خدا قوت و تشکر امام جمعه محبوب خود را به سوی بازنشستگی ظاهری بدرقه کنند که خیابان‌های مجاور مصلی به طور کلی قفل شده بود.

در کنار این بدرقه باشکوه استقبال بی‌نظیر مردم و مسئولان گنبدکاووس از امام جمعه جدید نیز برگ دیگری از فهم بالای مردم گنبدکاووس در درک شرایط و نیاز به حضور در صحنه را نشان داد و با حضوری پرشور و ایجاد فضایی بسیار صمیمانه، بسیاری از بدخواهان و شیطنت‌گران را روانه خانه‌های خود کرد.

TN EmamJomeh Gon

تقدیر امام جمعه جدید از حجت‌الاسلام سبحانی و آخوند نوریزاد در همان دقایق اولیه مراسم استقبال و همچنین شاگرد خواندن خود در برابر امام جمعه سابق باز هم نشان از تدابیر بسیار حکیمانه و صفای قلب ایشان داشت و موجب شد بر موج همدلی در شهرستان افزوده شود.

بوسه وحدت عنوانی بود برای حرکت ارزشمند آخوند عبدالباسط نوریزاد امام جمعه اهل تسنن که در روز تودیع و تکریم حجت‌الاسلام سبحانی انجام داد و با بوسه‌ای بر پیشانی ایشان به پاس تلاش‌های بیش از دو دهه در مسند امام جمعه وی را پدر معنوی شهر خواند و کسی که همواره گره‌گشای مشکلات و معضلات مردم و مسوولان بود.

یکی دیگر از مهمترین اقداماتی که موجب شد بسیاری از شیطنت‌ها و بدخواهی‌ها در همان نطفه خفه شود تواضع، خشوع و خضوع امام جمعه گنبدکاووس در برابر دوست دیرین خود یعنی حجت‌الاسلام سبحانی بود که علاوه بر اظهار نظرهای بی‌بدیل در وصف تقوا و ساده زیستی ایشان نقطه اوج خود را در اقامه نماز جمعه این هفته‌ها به نمایش گذاشت.

از یک سو حضور مستمر حجت‌الاسلام سبحانی در نماز جمعه این هفته‌های بعد از بازنشستگی با وجود کسالت و بیماری موجب شده است مهر و محبت بی‌نظیری در فضای نماز جمعه ایجاد شود و صفوف متحد و یکپارچه‌ای برای حمایت از ولایت و ترویج فرهنگ ناب اسلامی در نماز جمعه شکل بگیرد و از سوی دیگر اقدام زیبا و تحسین برانگیز امام جمعه گنبدکاووس حجت‌الاسلام محمود ترابی در دعوت از امام جمعه سابق برای اقامه نماز عصر در روز جمعه که سه هفته متوالی انجام شد موجی از همدلی و صفا را در میان مردم و مسئولان به نمایش گذاشت و بار دیگر نشان داد گنبدکاووس مهد اتحاد و برادری و یگانگی است و خادمان مردم تشنه خدمت هستند نه شیفته مقام و جایگاه‌های دنیوی.

برگزاری مراسم تقدیر از حجت‌الاسلام سبحانی توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس و همچنین جامعه روحانیت این شهرستان بخش دیگری از جلوه‌های مهربانی نسبت به امام جمعه و نمودی از همدلی در گنبدکاووس بود.

امیدواریم این همدلی و صمیمیت که این روزها به لطف تدابیر امم جمعه محترم گنبدکاووس و حدود ربع قرن تلاش‌های حجت‌الاسلام سبحانی در این شهرستان حاکم شده است با همراهی مردم و مسوولان دیگر و قدرشناسی و شکرگزاری مردم به درگاه ایزد منان، مستدام و ادامه‌دار باشد.

مهدی باقریان

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

پایانه صادراتی گلستان در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

سفر نتانیاهو به مسکو با هدف «بازدارندگی نفوذ ایران در منطقه»

گلستان بر روی پایه‌های لرزان ایستاده است

دکتر خاکی: آنچه برای ما مهم است حضور، اشتغال و تردد قانونمند

امام‌جمعه اهل سنت گنبد کاووس: نهضت عاشورا درس و عبرت بزرگی ب

اجرای طرح سرویس ایمن در مدارس استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram