Seiid Mehdi Hoseiniتورکمن نیوز- اخبار گنبد: مدیر آب و فاضلاب روستایی گنبدکاووس مصرف بیش از حد و بالا را از معضلاتی دانست که بر روند تامین آب شرب موردنیاز روستاییان اثر نامطلوب گذاشته و در برخی روستاها اجرای برنامه زمانبندی برای تامین آب را الزامی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سیدمهدی حسینی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گفت: وظیفه آب و فاضلاب روستایی تامین آب برای جوامع انسانی ساکن در روستاهاست و تامین آب دام و طیور و نیز آب فروشی برخی روستاییان به دامداران مستقر در مراتع باعث مصرف بیش از اندازه شده و مشکلات تامین آب شرب سالم و بهداشتی را دوچندان کرده است.
وی خاطرنشان کرد: استاندارد مصرف آب در مناطق روستایی 34 متر مکعب در هر دوره 45 تا 60 روز است است که این میزان در مناطق روستایی گنبدکاووس به 45 متر مکعب نیز می رسد.
مدیر آب و فاضلاب روستایی گنبدکاووس گفت: تامین آب واحدهای پرورش مرغ شهرستان گنبدکاووس به ظرفیت سه میلیون قطعه و نیز چند هزار راس دام سبک و سنگین عملا بر عهده آب و فاضلاب روستایی است و بایستی سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه ورود و اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد: آب و فاضلاب روستایی گنبدکاووس 138 روستای شهرستان را تحت پوشش دارد و به 27 روستا و نقطه جمعیتی فاقد آب نیز که 17 روستای آن در بخش مرزی داشلی برون واقع است با استفاده از شش دستگاه تانکر آبرسانی می کند.
وی با تشریح اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات برخی روستاهای تحت پوشش گفت: با اقدامات انجام شده، شبکه آبرسانی به دو روستای ایمر محمدقلی آخوند و کوچک یورت شیخان دوباره وارد مدار شده و مشکل تامین آب اهالی آن برطرف شده است.
حسینی گفت: اقدامات لازم برای رفع مشکل تامین آب شرب سالم و بهداشتی چند روستای دیگر از جمله ایمر ملاساری، توره ملا ، سارلی علیا ، ارازمحمدآخوند ، آرتق مختوم و قل حاجی در حال انجام است.
مدیر آب و فاضلاب روستایی گنبدکاووس پروژه مجتمع فجر نوار مرزی را که 89 روستا و شهر مرزی اینچه برون را پوشش می دهد، مهمترین پروژه تامین آب روستایی این شهرستان ذکر کرد و گفت: در صورت بهره برداری از این مجتمع که اجرای آن نیازمند دو هزار میلیارد ریال است، میزان بهره مندی مناطق روستایی شهرستان از اب شرب سالم و بهداشتی به 90 درصد می رسد./ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

۶۴۶ میلیارد تومان در بخش صنعت گلستان سرمایه‌گذاری شد‌

اقوام گنبدی حضور در انتخابات را وظیفه ملی و شرعی می دانند

بخشودگی مالیاتی برای صاحبان مشاغل و دارندگان وسایل نقلیه در

آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی در استان گلستان

تشدید برخورد با خرید و فروش آرا در دور دوم انتخابات مجلس در

زلزله سه ریشتری در شرق گلستان خسارتی نداشت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram