IMG 0122تورکمن نیوز- اخبار گنبد: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گنبدکاووس گفت: پس از نیازسنجی انجام شده آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای در روستاها و مناطق عشایری شهرستان گنبدکاووس توسعه می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، یحیی عباسی شامگاه دوشنبه در جشن مهارت و مراسم گرامیداشت هفته ملی مهارت و آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت: آموزش‌های مرکز فنی و حرفه‌ای در 5شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و فناوری‌های نوین تقسیم شده که بیشتر آموزش‌های این مرکز در بخش صنعت است.

وی افزود: با توجه به تفاهم‌نامه استانی در سکونت‌های غیررسمی شهرستان گنبدکاووس مانند سیدآباد، افغان آباد، قزلجه و اسلام‌آباد براساس نیازسنجی هر یک آموزش‌هایی مانند اتوماسیون اداری، خیاطی لباس شب، موتورسیکلت، کامپیوتر و پرورش قارچ در حال اجرا است.

IMG 0059

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: یکی از حوزه‌های هدف ما روستاها است و با توجه به 6 دهستان و نزدیک به 156روستای دارای کد ظرفیت‌های بالایی در این روستاها برای آموزش وجود دارد که با همکاری‌های دهیاری‌ها می‌توان پس از نیازسنجی در هر روستا آموزش‌های لازم را برگزار کرد.

عباسی تصریح کرد: در نیازسنجی‌های انجام شده در مناطق عشایری شهرستان گنبدکاووس و مراوه‌‎تپه در روستاهای کرند، هوتن و قره‌ماخر آموزش‌‌هایی مانند پرورش مرغ محلی و بومی، پرورش قارچ و پرورش شترمرغ در سال 94 انجام شد و در 4 ماهه نخست سال جاری نیز آموزش کیف‌دوزی چرمی و صنایع‌دستی در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: متأسفانه آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور مظلوم واقع شده و بسیاری از شهروندان اطلاعات مناسبی در این زمینه ندارند همه تلاش فنی و حرفه‌ای اطلاع‌رسانی این آموزش‌ها به خانواده‌ها به خصوص جوانان جویای کار است و معتقدم که بخش مهمی از بیکاری جامعه به علت عدم مهارت لازم است.

IMG 0153

جشن مهارت و مراسم گرامیداشت هفته ملی مهارت و آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گنبدکاووس با حضور مسئولان شهرستان، روسای آموزشگاه‌های آزاد و دولتی فنی و حرفه‌ای در باشگاه فرهنگیان این شهرستان برگزار شد./تسنیم

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

اعتراض به کنکور و آزمون در ایران، از دبیرستان تا دکترا

امضای سند همکاری 5 ساله ترکمنستان و سازمان ملل

همایش علمی مخدومقلی فراغی در دانشگاه شمس گنبد کاووس/فراخوان

تهدیدهای آمریکا تیری در تاریکی است

آخرین اخبار هواشناسی استان گلستان/افزایش باد و باران در سه ر

رشد 125 درصدی بازدید از جاذبه‌ها و مراکز گردشگری گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram