Froshandgan Bdon Mojavzتورکمن نیوز- اخبار گنبد: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس از برخورد با فروشندگان لبنیات سنتی بدون مجوز در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس قانون ،عرضه فرآورده‌های لبنی به صورت خام ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، احمد دستمرد در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، اظهار داشت: عرضه شیر خام، کشک، قره قورت، کره و سرشیر که توسط این واحدها به صورت سنتی تولید و فروخته می شود، ممنوع است.
وی با تاکید برضرورت اخذ مجوز توسط واحدهای فروش لبنیات سنتی و نیز رعایت تمام اصول و مقررات بهداشتی محل کسب، گفت: هر واحدی که پس از دریافت اخطار، این موارد را رعایت نکند، ازسوی مراجع نظارتی پلمپ خواهد شد.
دستمرد، احتمال شیوع بیماری تب مالت از طریق فرآورده های لبنی سنتی را بالا دانست و از شهروندان خواست، بیشتر از لبنیات پاستوریزه استفاده نمایند.
وی، همکاری و تعامل بیشتر نیروی انتظامی در طرح معدوم کردن سگ های ولگرد، تجهیز مدارس به وسایل گرمایشی استاندارد و تهیه سوخت جایگزین بویژه درمدارس گاز کشی شده برای موارد اضطراری را ضروری دانست.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز دراین جلسه رعایت الزامات بهداشتی ازسوی تمامی واحدهای صنفی بویژه واحدهای مرتبط با تهیه و توزیع مواد غذایی ازجمله ماست بندها و فروشندگان لبنیات سنتی را ضروری دانست و گفت: توجه جدی به سلامت و امنیت غذایی شهروندان از راهبردهای اصلی و ذاتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و هرگز از آن عدول نخواهد کرد.
دکتر رضا صابری افزود: واحدهای ماست بندی و عرضه کننده مواد لبنی سنتی به صورت فله ای که افزون بر 15 واحد در گنبدکاووس می شوند و تمامی آنان نیز فاقد مجوز فعالیت هستند، تهدید جدی برای سلامت شهروندان است.
وی بابیان اینکه وزارت بهداشت مخالف مصرف لبنیات سنتی نیست، گفت: لبنیات سنتی باید با رعایت ملزومات بهداشتی تهیه و عرضه شود و صاحبان این واحدها نیز مکلف به رعایت اصول بهداشتی در واحد صنفی خود می باشند.
صابری اجرای طرح معدوم کردن سگ های ولگرد درنیمه دوم امسال با توجه به پیش بینی سرمای بالا و احتمال ورود حیوانات وحشی به حریم روستاها و شهرها را در پیشگیری از بیماری هاری مهم خواند و برلزوم همکاری همه دستگاه های مرتبط با این طرح در شهر و روستاها تاکید کرد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس با اشاره به دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ساماندهی و بسته بندی عرضه انواع برنج با نام تجاری، گفت: براین اساس تمام 11 واحد شالیکوبی این شهرستان باید تا پایان سال نسبت به اخذ مجوز بسته بندی اقدام نمایند.
وی، جلوگیری از اختلاط برنج های نامرغوب با برنج های مرغوب، شناسنامه دار بودن برنج ها، رصد کردن آن از حیث تاریخ تولید و انقضا و نظارت بهداشتی بر این محصول را از مهمترین فواید اجرای این طرح برشمرد و افزود: از آغاز سال 95 با واحدهای شالیکوبی بدون مجوز بسته بندی برخورد قانونی خواهد شد.
دکتر صابری همچنین از ممنوعیت تبلیغ خدمات و کالاهای تهدید کننده سلامت براساس ماده 37 قانون برنامه پنجم کشور ازسوی رسانه ها از جمله رسانه ملی خبر داد و گفت: رسانه ها باید قبل از تبلیغات این نوع کالاها و خدمات استعلام لازم را از دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند تا مشمول جریمه نشوند.
براساس اعلام شهرداری گنبدکاووس در نیمه نخست امسال 123 قلاده سگ ولگرد معدوم شده و در مناطق روستایی این شهرستان این طرح اجرا نشده است./پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری گنبد

مطالب مرتبط:

61جلد کتاب در جشن دانش آموزی در شهرستان گنبدکاووس توزیع شد+ت

پرداخت 280 فقره وام ازدواج از سوی صندوق کارآفرینی امید در گل

طرح اخذ گواهی نامه رانندگی بدون دریافت مدرک پایان خدمت به کج

صنعت آب وبرق گلستان در سال 94 حدود 2000 کارشناس جذب می‌کند.

بازداشت وزیر خانواده ترکیه در شهر روتردام هلند

برگزاری مراسم ختم قرآن در روستای بی‌بی شیروان گنبد کاووس+عکس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram