Ebrahim Karimyتورکمن نیوز- گنبد: خبر کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی این موزه که از آن به عنوان “بزرگ ترین موزه باستان شناسی شرق کشور” یاد می‌شود، اولین بار ۳ اردیبهشت امسال و در جلسه مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با مسئولین گنبدی اطلاع رسانی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان هفته گذشته و در جمع خبرنگاران وعده داد که در هفته دولت کلنگ ساخت موزه بزرگ باستان شناسی گلستان با اعتبار بیش از ۶۲ هزار میلیون ریال در گنبدکاووس به زمین زده شود.

 

آغاز عملیات اجرایی موزه بزرگ گنبدکاووس در هفته میراث فرهنگی

اما خبر کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی این موزه که از آن به عنوان “بزرگ ترین موزه باستان شناسی شرق کشور” یاد می‌شود، اولین بار ۳ اردیبهشت امسال و در جلسه مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با مسئولین گنبدی اطلاع رسانی شد.

ابراهیم کریمی در این جلسه که با حضور فرماندار ویژه و شهردار گنبدکاووس در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، تصریح کرده بود: همزمان با هفته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال جاری، عملیات اجرایی ساخت موزه بزرگ در گنبدکاووس آغاز می شود. به گفته وی، اعتبار مورد نیاز برای ساخت این موزه از منابع ملی تامین خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرده بود: همزمان با آغاز عملیات اجرایی موزه بزرگ گنبدکاووس، ساخت موزه ای مشابه در گرگان مرکز استان گلستان نیز آغاز خواهد شد.

 

موزه باستان شناسی گنبدکاووس در آینده نزدیک… / موزه روستایی گرگان همرمان با سفر معاون اول

اما با نزدیک شدن ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی و با فاصله ۲۰ روز، کریمی در یک نشست خبری که به اعلام برنامه‌های این هفته اختصاص داشت گفت: موزه بزرگ گنبد‌کاووس در هفته صنایع دستی کلنگ زنی خواهد شد. وی در این نشست به همزمانی شروع عملیات اجرایی دو موزه باستان شناسی گنبدکاووس و موزه روستایی گرگان تاکید کرد.

۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی آمد و این هفته هم سپری شد ولی خبری از کلنگ زنی نبود. کریمی این بار در همایش احیای انجمن‌های میراث فرهنگی گلستان که ۱۶ خرداد برگزار شد، گفت: بزرگترین موزه باستان شناسی شرق کشور در گنبدکاووس در آینده نزدیک کلنگ زنی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی در این روز وعده قبلی خود مبنی بر کلنگ زنی همزمان دو موزه را پس گرفت و گفت: تا پایان خردادماه جاری کلنگ بزرگترین موزه روستایی ایران و خاورمیانه در زمینی به وسعت ۷۰۰ هکتار در حوزه شهرستان گرگان با حضور معاون ریاست محترم جمهوری بر زمین خواهد خورد.

 

تمرکز به روی پروژه‌های مرکز استانی و بلاتکلیفی موزه گنبد

هرچند که با تاخیر در سفر معاون اول رئیس جمهور، عملاً کلنگ زنی این موزه نیز تا مردادماه به تعویق افتاد اما تغییر رویه مدیرکل شرق گلستانی میراث فرهنگی به انجام برنامه‌ها و پروژه‌های مرکز استانی مشهود بود.

در حالی که طی ماه‌های گذشته اخبار متنوعی مانند همایش انجمن های میراث فرهنگی، راه اندازی خانه تشکل های مردم نهاد و افتتاح بازارچه دائمی صنایع دستی در گرگان با حضور سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از مرکز استان مخابره می‌شد، تکلیف تنها پروژه مشخص شده برای گنبدکاووس بزرگ ترین شهرستان استان نامعلوم بود.

هرچند محمد حمیدی، فرماندار ویژه گنبدکاووس ۱۰ مرداد در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان عنوان کرده بود: عملیات اجرایی موزه بزرگ استان گلستان در گنبدکاووس با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز می شود. اما در بلاتکلیفی سرنوشت بزرگ ترین موزه باستان شناسی شرق کشور، عملیات اجرایی دومین موزه روستایی کشور پس از احداث موزه سراوان در استان گیلان ۱۳ مرداد با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در روستای قرق از توابع گرگان آغاز شد.

در این مراسم که با پوشش مناسب صدا و سیمای گلستان و دیگر رسانه‌های استان همراه بود، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز جهانگیری را همراهی کردند و آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه و حسن صادقلو استاندار گلستان نیز حضور داشتند.

 

کلنگ بزرگ ترین موزه باستان شناسی شرق کشور به زمین می‌خورد؟!

اکنون در حالی قرار است در هفته دولت عملیات اجرایی بزرگ ترین موزه باستان شناسی شرق کشور در گنبدکاووس در کنار افتتاح سفره خانه سنتی در نودیجه گرگان و چایخانه سنتی در روستای زیارت گرگان آغاز شود که کریمی از ۳ پروژه موزه میراث روستایی گرگان، دیوار دفاعی گرگان و جزیره آشوراده به عنوان ۳ طرح اولویت دار ملی بزرگ در استان یاد می‌کند./منبع: سلام گنبد

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

برگزاری مسابقات تیراندازی گرامی داشت هفته دولت در بندرترکمن

پرونده پارتی شبانه 60 دختر و پسر روی میز قاضی در گرگان

پیش بینی تولید بیش از 1500 تن میگو در گلستان

خودرو دنا ELX و هر آنچه در مورد آن می‌خواهید بدانید

تولید ۲۲ هزار تن وش پنبه در استان گلستان

اپل در سال 2015، 7 محصول مورد انتظار

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram