Farmandari 2 Moاخبار گنبدکاووس-تورکمن‌نیوز- معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با نامناسب دانستن وضعیت بسیاری از مدارس مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس، تصریح کرد: برای بهبود این وضعیت بایستی ازهمه ظرفیت‌های دولتی، خیرین و خانواده‌ها استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  عبدالقدیر کریمی روز دوشنبه درجلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان از طرح تبدیل به احسن کردن برخی املاک آموزش و پرورش و مدارس این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح نیز با هدف بهبود وضعیت فضاهای آموزشی انجام می‌شود.
وی افزود: در اجرای این طرح هفت قطعه زمین با کاربری آموزشی که شرایط استاندارد برای احداث مدرسه را ندارند، از طریق مزایده به فروش رسیده و درآمد حاصل از آن صرف بهبود وضعیت دیگر مدارس می شود.
وی افزود: علاوه بر فروش زمین‌های مازاد، بخشی از زمین هشت باب مدرسه یا ساختمان متعلق به آموزش و پرورش درمناطق شهری گنبدکاووس نیز تبدیل به فضای تجاری می‌شود.
کریمی اضافه کرد: انجام این طرح با رعایت قوانین و مقررات و بدون آسیب رسیدن به فضا و سرانه استاندارد آموزشی و پس از تصویب نهایی درشورای آموزش و پرورش استان عملیاتی می‌شود.
وی از احداث یک مجتمع آموزشی توسط یکی از خیران گنبدی در این شهر خبر داد و افزود: این مجتمع آموزشی که مقاطع مختلف تحصیلی را پوشش می‌دهد در زمینی به مساحت دو هکتار احداث می‌شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس با قدردانی از تلاش یک سال تحصیلی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت این شهرستان، گفت: ارتقای کیفیت آموزشی و نیز میانگین معدل نمرات دانش آموزان در کنار کسب رتبه های برتر کشوری و استانی درمسابقات فرهنگی و ورزشی قابل تقدیر است.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی سال گذشته تحصیلی، گفت: این شهرستان در میانگین معدل نمرات پایه سوم مقطع متوسطه دوم، رتبه دوم استان را کسب کرد.
فرج الله رزاقی افزود: میانگین معدل نمرات پایه سوم متوسطه دوم این شهرستان درسال تحصیلی جاری 13،68 درصد بود که از این حیث گنبدکاووس دربین 694 شهرستان کشور رتبه 104 را کسب نموده است.
وی اضافه کرد: کسب این رتبه کشوری درحالی است که سال قبل رتبه گنبدکاووس 197 بود و اگر مدارس غیردولتی این شهرستان نیز بیشتر تلاش می کردند، این رتبه بازهم ارتقا می‌یافت.
رزاقی کسب رتبه‌های برتر کشوری و استانی توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان گنبدی در مسابقات پرورشی، فرهنگی، ورزشی و الگوهای برتر تدریس را از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش درسال تحصیلی جاری دانست و گفت: این شهرستان شهریور امسال میزبان برگزاری جشنواره مشاوران از 6 استان کشور است.
وی درخصوص آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان در سامانه وزارت آموزش و پرورش گفت: با وجود برخی اشکالات در این سامانه، تاکنون مشخصات 19 هزار و 273 دانش آموز توسط مدارس، در این سامانه ثبت شده است.
دراین جلسه معاونین آموزش متوسطه، پرورشی و تربیت بدنی و پشتیبانی و توسعه مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز گزارشی از فعالیت‌های یک سال تحصیلی ارائه دادند.
مدیریت آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق گلستان 66 هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی دارد. 

 

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: irna.ir/golestan

مطالب مرتبط:

گزارش تصویری جشنواره مردمی روز گنبدکاووس

مردم گنبدکاووس بیش از ۱۰ میلیارد تومان به شهرداری بدهی دارند

نبی الله آخوندی رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر گنبدکاووس

زنگ سپاس معلم در مدارس شهرستان گنبد کاووس نواخته شد

۲۵ میلیارد تومان به بهداشت و درمان گنبدکاووس اختصاص یافت

کشت آزمایشی گونه آستراگالوس در مراتع گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram