IMG 0202اخبار گنبد کاووس - تورکمن‌نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه بیش از 60 درصد معلمان مقطع ابتدایی در این استان فاقد شرایط علمی لازم برای تدریس هستند، خاطرنشان کرد: این مسئله فارغ از شرایطی همچون داشتن مهارت ها و انگیزه لازم برای تدریس و نگرش درست به مسائل تعلیم و تربیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن،  محمدرضا وطنی روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی مدیران مدارس شهرستان گنبدکاووس با مسئولان، با تشریح اهمیت وجود صلاحیت معلمان از جمله صلاحیت علمی آنان، گفت: کسی می تواند دانش آموزان را تربیت کند که خود تربیت دیده باشد و فردی که بلد راه نباشد، نمی تواند راهنمای خوبی برای دیگران باشد.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان نیز با هدف تربیت معلمان دانش آموخته و آگاه به مسائل تعلیم و تربیت تاسیس شده و دولت حداقل به مدت چهار سال برای دانشجویان این دانشگاه با دادن حقوق و احتساب سنوات تحصیل آنان به عنوان سابقه خدمت و نیز معافیت از سربازی برای پسران، هزینه کرده و در واقع یارانه پرداخت می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با تاکید بر ضرورت تقویت دانشگاه فرهنگیان خطاب به نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شوراری اسلامی که در جلسه حضور داشت، گفت: ضرورت دارد در تعامل با کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی نسبت به تقویت این دانشگاه اقدام شود.
وی با بیان اینکه برای پنج سال آینده 300 هزار نیروی فرهنگی مورد نیاز است، گفت: دانشگاه فرهنگیان سالانه توان تربیت 10 هزار معلم را دارد و کمبود 250 هزار نیروی آموزش دیده برای تعلیم و تربیت، مشهود است.
وی با بیان اینکه امسال 900 نفز از نیروهای پیش دیستانی در استان استخدام شده‌اند، به تفاوت های فاحش افراد تعلیم دیده برای نظام تعلیم و تربیت با افرادی که فاقد صلاحیت های لازم برای تدریس هستند اشاره کرد و گفـت: نیازمندی آموزش و پرورش به نیروی انسانی واقعیتی است که وجود دارد ولی این وزارتخانه در عین حال، مسئول رفع بیکاری در جامعه نیست و نیروهای واجد شرایط باید برای امر تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش جذب شوند.
وطنی خاطر نشان کرد: این امر حتی در قانون جذب خانواده های ایثارگران نیز دیده شده است و اینگونه افراد نیز برای جذب در آموزش و پرورش بایستی در آزمون شرکت کرده و حداقل 80 درصد نمره علمی نفر آخر برگزیده را کسب کنند تا بتوانند وارد عرصه تعلیم و تربیت شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود ، مدرسه محوری را از سیاست های آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: مطابق سند تحول، مدرسه، محور تحول در محله و آموزش و پرورش شهرستان هم محور تحول در شهرستان است.
وی گفت: ایجاد تحول از طریق شوراهای مختلف آموزش و پرورش همچون شورای مدرسه، شورای معلمان، شورای دانش آموزان و انجمن اولیا و مربیان و نیز شوراهای فعال در رده های بالاتر محقق می‌شود و ساز و کار آن دیده شده و تحقق آن بستگی به هنر و توانمندی مدیران آموزش و و پرورش در مدارس و رده های دیگر دارد که از این ظرفیت بتوانند به خوبی استفاده کنند.
وطنی پیشگیری از اسیب های اجتماعی را از دیگر وظایف آموزش و پرورش در مدارس دانست و گفت: در این زمینه بایستی به مقوله پرورش که متاسفانه اکنون حالت فوق برنامه پیدا کرده است باید بهای بیشتری داده شود و با استفاده از نظرات روحانیان کارشناس، جنبه های مختلف تربیت دینی به دانش آموزان منتقل شود.
در این آیین که به مناسبت به هفته شوراهای آموزش و پرورش ( 24 لغایت 30 دی ) برگزار شد و در آن فرماندار، امام جمعه و نماینده مردم شهرستان گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران مدارس حضور داشتند، از تعدادی از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد./ایرنا

گزارش تصویری: یاشار نیازی

لینک مرتبط با این خبر:

مطالب مرتبط:

۲۴۰۰ واحد صنعتی گلستان از سوخت گاز طبیعی استفاده می‌کنند

دستگیری ۵۰ نفر به اتهام تخلفات انتخاباتی در استان گلستان

جزئیات یک فرصت طلایی؛ وقتی قدرت جاذبه آسمان بیش از زمین است

کشف بیش از 24 هزار پاکت سیگار قاچاق در مرز گنبدکاووس/ ورود ح

۱۳ برنامه فرهنگی و هنری همزمان با هفته وحدت در گلستان

مشارکت بانک‌ها در توسعه بخش تولید گلستان ضروری است

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram