IMG 0153اخبار گنبد کاووس - تورکمن‌نیوز: نماینده ولی فقیه در استان گلستان، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را انقلابی راستین و با مبنا توصیف کرد و گفت: وی به همه مسائل انقلاب واقف بود و اینگونه افراد هیچ وقت خط و مبانی خود را عوض نمی کنند؛ وی کسی نبود که از مسیر انقلاب منحرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن،  آیت الله سیدکاظم نورمفیدی پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت و یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد قائمیه گنبدکاووس، افزود: هاشمی رفسنجانی و رهبر معظم انقلاب دونفر از برجستگانی بودند که از آغاز نهضت امام خمینی در بیش از نیم قرن گذشته، در این راه قدم گذاشتند و همه سختی ها را به جان خریدند.
وی در جمع مردم و مسئولان گنبدکاووس با اشاره به تلاش های برخی برای ایجاد جدایی بین این دو شخصیت ممتاز انقلاب، گفت: پیامی که رهبر معظم انقلاب در ارتحال آیت الله هاشمی صادر کردند، خط بطلانی بر همه این تلاش های شوم خناسانی بود که سعی در ایجاد این جدایی داشتند.
امام جمعه گرگان با تصریح بر این که جوانان و نسل کنونی انقلاب باید از آیت الله هاشمی رفسنجانی شناخت درست و دقیق داشته باشند، گفت: هاشمی از سال های پیش از آغاز نهضت امام خمینی، دل بسته راه و اندیشه امام راحل (ره) بود و برای گسترش این تفکر در کل کشور تلاش بسیار کرد.
آیت الله نورمفیدی انتشار مجله مکتب تشیع را از جمله اقدامات هاشمی برای معرفی راه و اندیشه امام راحل ذکر کرد و گفت: در طول سال های مبارزه نیز، هاشمی رفسنجانی سختی های بسیار، زندان و شکنجه را تحمل کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای به ثمر رسیدن این انقلاب و بیرون آوردن کشور از حلقوم کشورهای استکباری، بویژه آمریکا و انگلیس شخصیت های ارزشمندی همچون مطهری، بهشتی، مفتح و هاشمی رفسنجانی و بسیاری از شهدا در جنگ جان خود را فدا کردند و جوانان باید با فهم این مسائل و شناخت افرادی همچون هاشمی رفسنجانی، شناخت اساسی از انقلاب و اهداف آن پیدا کنند.
نورمفیدی تصریح کرد: جوانان امروز باید بدانند ملت ایران از چه راهی گذر کرده تا به استقلال سیاسی و عزت ملی برسد و هرچند امروز نیز کشور با مشکلاتی مواجه است ولی، آنچه که ملت ایران با انقلاب اسلامی به دست آورد که در این مسیر افرادی همچون هاشمی رفسنجانی نقش اساسی ایفا کردند، ارزشمند است.
وی با تشریح نقش هاشمی رفسنجانی در مقاطع مختلف بعد از انقلاب نیز گفت: وی در انتخاب رهبری بعد از ارتحال امام راحل (ره) نقش بارز ایفا کرد و با سخنان خود راه را برای انتخاب رهبر معظم انقلاب باز کرد.
وی با اشاره به ایاتی از کلام الله مجید و وعده های نیکوی خداوند در مورد کسانی که خداوند را به عنوان رب خود انتخاب و در این مسیر استقامت می کنند، گفت: هاشمی رفسنجانی با پیروی از آموزه های قرآن، در مسیر خدایی استقامت و با طاغوت زمان برای استقرار حکومت اسلامی مبارزه نمود و هرگز از راه مبارزه عدول نکرد.
در این آیین که با حضور اقشار مختلف مردم گنبدکاووس، علما و ائمه جمعه شیعه و سنی، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه و مسئولان گنبدکاووس برگزار شد؛ حجت السلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس نیز در سخنان کوتاهی با تقدیر از حضور گسترده و با شکوه مردم در آیین تشییع ایت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ملت ایران با این حرکت خود نشان داد که خدمتگزاران خود را به خوبی می شناسد و از آنها به نحو شایسته تجلیل می‌کند./ایرنا

گزارش تصویری: یاشار نیازی

 

مطالب مرتبط:

مراسم تجلیل از قهرمانان سپک تاکرا گنبدکاووس برگزار شد+گزارش

دستگیری اعضای اصلی شرکت هرمی در گلستان

رونمایی از دو طرح توسعه و عمران شهری گلستان در هفته دولت

ساخت ۷ مدرسه در روستاهای محروم استان گلستان

استقبال مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط ایران و ترکمنستان/

دل‌نوشته عایشه آورند برای دختر بچه‌ای که پدر و مادرش در منا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram