82343120 71241910اخبار گنبدکاووس- تورکمن نیوز: جمعی از علمای شیعه و اهل سنت منطقه گنبدکاووس به مناسبت آغاز هفته وحدت (12 تا 17 ربیع الاول)، برضرورت حفظ و تقویت وحدت بین امت اسلامی تاکید و آن را مایه عزت و عامل اقتدار امت اسلام در برابر دشمنان دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، این عده از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت منطقه گنبدکاووس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: وحدت از دستورات الهی در قرآن و از آموزه های اساسی دین مبین اسلام و نیز سیره عملی نبی مکرم اسلام و ائمه طهار (ع) است که رعایت آن بر همه امت اسلام لازم و ضروری است.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با تبریک ولادت باسعادت پیامبر رحمت و اخوت حضرت محمد مصطفی (ص)، وجود وحدت و اخوت را لازمه حیات امت اسلامی و عزت و سربلندی آن از یک سو و خنثی کردن توطئه های دشمنان ازسوی دیگر دانست و برآن تاکید کرد.
آخوند عبدالباسط نوریزاد گفت: وحدت از دستورات ویژه خداوند در قرآن و سیره نبی مکرم اسلام (ص) است که بایستی مورد توجه ویژه امت اسلام بویژه علمای آن به عنوان هادیان جامعه قرار گیرد.
وی با اشاره به ایجاد وحدت و اخوت بین دو قبیله 'اوس و خزرج' توسط پیامبر (ص) هنگام هجرت از مکه به مدینه، افزود: مشابه این نمونه های عملی در سیره نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت پیامبر(ص) زیاد است که بایستی از آن الگو گرفت.
آخوند نوریزاد اضافه کرد: آیات متعددی از قران وجود دارد که امت اسلام را دعوت به وحدت و اخوت کرده است که نشان از اهمیت وحدت و همدلی برای جلوگیری از آسیب رساندن کفار و دشمنان به اسلام است.
وی بابسیار خوب ارزیابی کردن وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب ساکن در ایران اسلامی و استان گلستان، یادآور شد: این وحدت کم نظیر، حاصل تلاش رهبران نظام و علمای بزرگ اسلامی بالاخص نماینده ولی فقیه در استان است که سبب شده نه تنها هیچ اختلافی بین شیعه و اهل سنت نباشد بلکه کوچکترین سوء تفاهم نیز بین آنان ایجاد نشود.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس همچنین به تلاش فرقه های وهابی و تکفیری برای ایجاد اختلاف بین امت اسلامی اشاره کرد و گفت: این تلاش ها که همراه با توهین به مقدسات و اعتقادات شیعه و اهل سنت انجام می شود، سیاست استکبار جهانی برای ایجاد اختلاف و تشتت بین امت اسلام است.
آخوند نوریزاد افزود: امت اسلام باید مراقب توطئه ها و نفوذ افکار پلید گروهک های تکفیری و سلفی که باپول برخی کشورهای عربی و عبری انجام می شود، باشند تا عزت و سربلندی مجددا به امت اسلامی باز گردد.
امام جمعه گنبدکاووس نیز درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، وحدت و مهربانی را از اساسی ترین آموزه های دینی دانست که در شرایط و زمان های مختلف از جمله در برابر دشمن مشترک و رسیدن به هدف بایستی مورد توجه و اهتمام ویژه امت اسلام قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی بااشاره به تاکید قرآن بر وحدت امت اسلام در برابر دشمن مشترک یعنی یهود، گفت: امروز یهودیان زمان، اسرائیل و آمریکا هستند که همواره با ابزار تفرقه و اختلاف به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند.
وی افزود: امت اسلام به دلیل داشتن دشمن مشترک و نقشه های آنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف که به شیوه های نوین توسط آمریکا و اسرائیل درحال انجام است، بایستی با بهره گیری از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و دستورات قرآن کریم، به مقابله با دشمن و نقشه های آن برود.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: امروز اگر امت اسلام وحدت و انسجام خود را حفظ و آن را استحکام بخشد می تواند علاوه بر شکست دشمنان، آموزه های اسلامی بالاخص مکارم اخلاقی مورد تاکید قرآن و نبی مکرم اسلام را نیز درجامعه پیاده نماید.
وی با اشاره به وجود وحدت و همدلی و زندگی مسالمت آمیز مذاهب و اقوام در ایران و نیز در استان گلستان، تصریح کرد: وحدت از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که همه باید در حفظ و تقویت آن گام بردارند.
امام جمعه گنبدکاووس یادآور شد: امروز ایران اسلامی الگوی وحدت جهان اسلام است و استان گلستان نیز که میناتوری از اقوام و مذاهب است، الگوی عینی وحدت و همدلی در کشور به شمار می رود و مردم شیعه و اهل سنت آن نیز طعم شیرین وحدت را می چشند.
امام جمعه اهل سنت 'نگین شهر' از توابع شهرستان آزادشهر درشرق استان گلستان دراین خصوص معتقد است: وحدت از اصول اساسی دین مبین اسلام است که اهتمام به رعایت آن برکات زیادی برای امت اسلامی دارد.
آخوند ابوبکر خوجملی با تبریک ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) و آغاز هفته وحدت، گفت: هفته وحدت یادگار بسیار ارزشمند امام راحل (ره) برای ملت ایران و امت اسلامی است که اکنون در سراسر ایران اسلامی به عینه آن را لمس می کنیم.
وی افزود: امروز درسایه وحدت و همدلی اقوام و مذاهب در ایران اسلامی و استان گلستان، امنیت و آسایش خاصی درکل کشور حاکم است و از فتنه گروهک های تکفیری و داعشی که همچون خوره به جان امت اسلام در کشورهای منطقه افتاده است، در امان هستیم.
آخوند خوجملی اضافه کرد: وجود وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب در سایه اشتراکات دینی و اعتقادی شیعه و اهل سنت حاصل شده و همه موظف هستیم این وحدت و همدلی را حفظ و آن را تقویت نماییم.
وی تصریح کرد: امروز شیعه و اهل سنت در ایران اسلامی و استان گلستان در کمال آزادی عقیده، زندگی مسالمت آمیزی دارند و پیروان این دو مذهب بزرگ اسلامی با احترام به عقاید یکدیگر، در غم ها و شادی های همدیگر نیز شرکت می کنند.
امام جمعه اهل سنت نگین شهر همچنین با اشاره به وجود تفرقه و تشتت بین امت اسلامی در کشورهای منطقه، گفت: استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و اسرائیل، با ایجاد تفرقه بین امت اسلامی آنان را به جان هم انداخته و ضمن غارت و چپاول منابع خدادادی کشورهای اسلامی، نظاره گر کشتار مسلمانان به دست یکدیگر هستند.
آخوند خوجملی با تاکید برضرورت ایجاد وحدت بین امت اسلامی، افزود: اگر امت اسلامی در کشورهای منطقه عزت و اقتدار می خواهند بایستی دست از تفرقه بردارد و تنها به اشتراکات یکدیگر مثل خدا، قرآن، پیامبر (ص)، قبله و محبت اهل بیت (ع) تمسک جویند.
مسئول نمایندگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور شعبه گنبدکاووس نیز با تبریک هفته وحدت، گفت: مساله وحدت به عنوان یک دستور الهی از آغاز رسالت پیامبر (ص) مورد تاکید و عمل ایشان قرار گرفت و هدف آن نیز رسیدن به تعالی انسان و زندگی شرافتمندانه در دنیا و آخرت است.
حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین ربانی افزود: امروز وحدت موجود بین مذاهب و اقوام ساکن درجمهوری اسلامی نمونه و الگوی دیگر کشورهای اسلامی است و بسیاری از کشورها بالاخص کشورهایی چون سوریه، عراق و لبنان با بهره گیری از وحدت در ایران موفق شدند پیروزی هایی را در مقابل دشمنان به دست آورند.
وی گفت: علاوه بر اینکه جمهوری اسلامی الگوی وحدت درجهان اسلام است، گلستان نیز الگوی وحدت عملی و عینی بین اقوام و مذاهب در بین استان های کشور است که راز این وحدت و زندگی مسالمت آمیز علما، مردم و مسئولان در گلستان، توجه جدی به اصل وحدت مورد تاکید قرآن و پیامبر (ص) است.
حجت الاسلام ربانی اضافه کرد: هرچه به سیره نبی مکرم اسلام(ص) و ندای قرآن کریم در حوزه وحدت و صمیمت که 1400 سال پیش به عنوان یک نعمت و رحمت الهی بر امت اسلام نازل شدند، عمل نماییم، سریعتر به اهداف و ثمره وحدت می رسیم.
وی تصریح کرد: امروز امت اسلام همچون 1400 سال پیش باید به ندای قرآن و پیامبر(ص) و در شرایط امروزی به ندای رهبری انقلاب در خصوص وحدت توجه نمایند تا دشمنان کینه توز، اسلام نتوانند آسیبی به این دین الهی وارد کنند.
امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه برون گنبدکاووس نیز با اشاره به تاکید آموزه های دینی بر وحدت امت اسلام، اظهار داشت: توجه به وحدت و رعایت آن خواسته خداوند متعال از بندگان و پیامبر(ص) از پیروان خود است.
آخوند مدد هوشمند با تاکید برضرورت حفظ وحدت بین امت اسلام، گفت: وحدتی که امروز در جامعه اسلامی ما وجود دارد و امام راحل (ره) و نیز مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته و دارند، نشات گرفته از قرآن و سیره نبی مکرم اسلام(ص) است.
وی افزود: امروز وحدت برای امت اسلام درشرایطی که دشمنان به دنبال تفرقه و اختلاف بین آنان هستند، امری بسیار ضروری است، زیرا تاکید اسلام درهمه جهات و همه مذاهب، توجه به وحدت و رعایت آن است.
آخوند هوشمند با اشاره به در پیش بودن اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان، این رخداد فرهنگی را در راستای وحدت اقوام و مذاهب دانست و اضافه کرد: به حمدالله مقامات نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه ای به امر وحدت دارند و دراین خصوص همایش های مختلفی نیز برگزار می کنند.
وی با اشاره به دسیسه گروهک های تکفیری و وهابی درکشتار مسلمانان، تصریح کرد: اینکه انسان بی گناهی را به جرم ایمان داشتن و اهل قبله بودن، بکشند به هیچ وجه با آموزه های دین اسلام همخوانی ندارد و توطئه دشمنان است که مسلمانان باید با وحدت و همدلی، این توطئه ها را خنثی کنند.
دوازدهم ربیع الاول که امسال مصادف با 22 آذر است، سالروز ولادت حضرت رسول اکرم ( ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت است.
شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس با تنوع قومی و مذهبی درشرق گلستان واقع است و افزون بر نیمی از جمعیت آن را اهل سنت بالاخص ترکمن ها تشکیل می دهند./ایرنا

مطالب مرتبط:

دستگیری سارق تلگرامی در آزادشهر

چوب حراج بر اصالت‌های قومی در دهکده‌‌های نوروزی

سرقت کابل، عامل قطع تلفن 3 روستای مینودشت؛ سیم کارت باید جای

غیرفعال بودن بیش از ۷ هزار واحد تولیدی در گلستان

متهم شرکت کلاهبرداری خودرو در گرگان بازداشت شد!

توافق هسته ای ایران و 1+5 در لوزان شامل چیست؟

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram