Meigo 2 Mاخبار گمیشان-تورکمن‌نیوز- معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: ذخیره سازی بچه میگو در 650 هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان واقع در شمال غرب استان انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  محمود سقلی ظهر دوشنبه به ایرنا اعلام کرد که امسال در 32 مزرعه به مساحت کل 650 هکتار و سطح مفید حدود 507 هکتار ذخیره سازی بچه میگو انجام شده است.
وی اظهار کرد: حدود 122 میلیون بچه میگو گونه وانامی در مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان ذخیره سازی شده است.
معاون شیلات گلستان در خصوص کیفیت میگوی این منطقه نیز گفت که میگوی تولیدی در گلستان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، وجود آب با کیفیت که مستقیم از دریا به مجتمع کانال کشی شده و ضریب تبدیل غذایی مناسب در کشور منحصربفرد است و به همین دلیل و با توجه به تقاضای بازارهای جهانی پیش‌بینی می‌شود امسال نیز درصد زیادی از این محصولات صادر و ارزآوری برای کشور به همراه داشته باشد.
مهندس سقلی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال تولید 3 تن میگو در هکتار و در کل حدود 1500 تن با میانگین وزنی 16 گرم را شاهد باشیم که نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت..
معاون آبزی پروری شیلات گلستان با اشاره به میزان اشتغال‌زایی در مجتمع پرورش میگو گمیشان گفت: هم اینک 760 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در مجتمع پرورش میگو گمیشان مشغول به کار هستند که با برنامه‌ریزی انجام شده و بهره‌برداری از لاین‌های 3 و 4 این مجتمع، میزان تولید و اشتغال آن به بیش از 17 تن و حدود 3400 نفر افزایش خواهد یافت.
ذخیره‌سازی بچه میگو در مجتمع پرورش میگو گمیشان از 21 اردیبهشت ماه امسال آغاز و 16 تیربه پایان رسید.
سایت پرورش میگو گمیشان واقع در شمال غرب گلستان، تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است که تولید انبوه گونه وانامی را انجام می دهد.
در سال 95 حدود 1120 تن میگو از 25 مزرعه پرورشی در شهرستان گمیشان برداشت شد که نسبت به راندمان تولید سال قبل از آن افزایش 57 درصدی داشت.
80 درصد میگوی تولید شده در گلستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای شرقی و اروپا از جمله امارات، چین، ویتنام و اسپانیا صادر می‌شود و 20 درصد باقیمانده به مصرف داخلی در کشور و استان می‌رسد.
در حوزه عمل آوری و بسته‌بندی میگوی گلستان 5 مرکز فعال بوده و یک مرکز نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

 

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: irna.ir/golestan

مطالب مرتبط:

غبار روبی گلزار شهداء روستای آرخ بزرگ از توابع بخش گلدشت- گم

فرماندار: ساماندهی سواحل گمیشان در دستور کار قرار گرفت/باز ه

وضعیت نامناسب آسفالت برخی خیابان‎ها و معابر گمیشان/ شهردار گ

برگزاری اولین مانور آموزشی کابران رایانه شعب اخذ رأی در گمی

۳۰۰ هزار هکتار دانه‌های روغنی در کشور کشت می‌شود

جذب اعتبار200 میلیارد ریالی/ سایت میگوی گمیشان تحقق اقتصاد م

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram