nasralah kashiri 01اخبار گرگان- تورکمن نیوز:‌مدیر آموزش و پرورش گرگان با اشاره به تقاضای هفت هزار دانش آموز این شهرستان برای استفاده از سرویس مدارس در سال جدید گفت که افزایش کرایه جابجایی دانش آموزان با مجوز و مصوبه فرمانداری صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، نصرالله کشیری روز پنجشنبه در نشستی خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید گفت: فرمانداری گرگان کرایه هر نفر دانش آموز را به طور میانگین 750 تا 800 هزار ریال تعیین کرد که نسبت به سال گذشته از افزایش 14 درصدی برخوردار است.
وی اضافه کرد: هماهنگی لازم میان دستگاه های مرتبط در شهرستان برای ساماندهی سرویس مدارس صورت گرفته تا والدین دانش آموزان متقاضی استفاده از سرویس بدون دغدغه فرزندان خود را راهی کلاس درس کنند.
به گفته وی 13 شرکت برای جابجایی دانش آموزان شهرستان گرگان اعلام آمادگی کرده اند تا خودروهای مورد نیاز را در اختیار مدیران مدارس برای فعالیت در آغاز سال تحصیلی قرار دهند.
کشیری افزود: مدیران مدارس فرم استفاده از سرویس مدارس را در اختیار والدین دانش آموزان قرار خواهند داد تا برای ساماندهی دانش آموز در استفاده از سرویس مدارس اقدام کرده و کرایه را پرداخت کنند.

 

* افزایش 2300 نفری دانش آموزان گرگان
کشیری از افزایش 2 هزار و 300 نفری دانش آموزان گرگان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: پیش بینی ما از افزایش دانش آموزان در حد یک هزار و 400 نفر بود.
به گفته وی افزایش جمعیت دانش آموزی در شهرستان بیشتر شامل کلاس اولی و ورودی سایر پایه ها از سایر شهرستان های تابعه و خارج از استان بوده است.
وی افزود: در مجموع جمعیت دانش آموزی گرگان در سال تحصیلی 95 - 96 به 75 هزار نفر خواهد رسید که نسبت به سال قبل حدود 4 هزار نفر افزایش را نشان می دهد.

 

* بیشترین کمبود معلم در مدارس ابتدایی گرگان است
مدیر آموزش و پرورش گرگان افزود: با وجود فعالیت های خوب صورت گرفته همچنان با کمبود معلم بویژه در مقطع ابتدایی شهرستان مواجهیم.
کشیری با بیان اینکه دست کم 226 معلم در مقطع ابتدایی گرگان کمبود وجود دارد، گفت: اکنون حدود 5 هزار فرهنگی در آموزش و پرورش شهرستان فعالیت دارند.

 

* 11 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی فضای آموزشی گرگان در قالب طرح مهر
مدیر آموزش و پرورش گرگان همچنین گفت: 11 میلیارد ریال برای ساماندهی فضای آموزشی این شهرستان در قالب طرح مهر ویژه سال تحصیلی جدید هزینه شده است.
کشیری افزود: این اعتبار در زمینه توسعه ساختمان، حصارکشی، مرمت فضای مدرسه، 130 مورد بهسازی و جداسازی آبخوری و غیره جذب شده است.
وی با بیان این که تا یکم مهر آینده 58 کلاس درس در گرگان مورد بهره برداری قرار می گیرد، گفت: علاوه بر این مدرسه نمونه پسرانه ایرانشهر با 23 میلیارد ریال و مدرسه مصطفی خمینی با 60 میلیارد ریال هزینه در سال تحصیلی جدید مورد بهره برداری قرار می گیرد.
کشیری از ساخت دارالقرآن کریم گرگان و ایجاد مرکز فرهنگی و رفاهی توسکستان به ترتیب در سال های 95 و 96 خبر داد.
وی حذف مدارس استیجاری، راه اندازی مدرسه ویژه استثنایی، کاهش چشمگیر مدارس دو نوبته و افزایش اعتبار برای ایجاد فضای آموزشی و تجهیز مدارس به امکانات زیر ساختی آموزشی را از جمله فعالیت های آموزش و پرورش گرگان از سال 92 تاکنون برشمرد./ ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

سومین جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان گمیشان

همایش تعاون، کار آفرینی و اشتغال در گنبد کاووس برگزار شد + ع

چت بات SmartCar گفتگوی طبیعی با خودروی هوشمند را ممکن می‌ساز

هفته بیست و دوم کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس برگزار شد

روز قدس از جنبش های راهبردی و شاخص ما مسلمین جهت وحدت جهان ا

نشست خبری رئیس دانشگاه شمس گنبد با خبرنگاران و اصحاب رسانه

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram