baghat zeiton 01اخبار کلاله- تورکمن نیوز: مدیر جهاد کشاورزی کلاله از آغازبرداشت محصول زیتون از 450 هکتار از باغات بارده این شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، علی علیزاده اعلام کرد: مجموع باغات زیتون کلاله بالغ بر 918هکتار است که از این میزان، 450 هکتار به باردهی رسیده است.
وی گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته ، پیش بینی می شود در سال جاری از باغات زیتون این شهرستان 900 تن میوه زیتون برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی کلاله ادامه داد: باغات زیتون کلاله دارای دو رقم کنسروی زرد و روغنی از نوع کرونایکی با میانگین تولید دو تن در هر هکتار از باغات دیم است.
وی افزود: برآوردها حاکی از برداشت 350تن زیتون کنسروی و 550 تن زیتون روغنی و عرضه آن به بازار مصرف است.
وی به ویژگی های شرایط آب و هوایی کلاله اشاره کرد و گفت: این شهرستان دارای آب و هوای مدیترانه ای، تابستان های گرم و زمستان های ملایم و میزان بارندگی بالای 400 میلی متر در سال می باشد.
علیزاده افزود: کمک های دولت در ترغیب کشاورزان دارای اراضی شیبداربرای تبدیل به باغات و درآمد مناسب کشاورزان از این عرصه ها باعث سرعت گرفتن روند توسعه باغات مثمر درشهرستان کلاله شده است.
وی به حمایت های جهاد کشاورزی از باغداران اشاره کرد و گفت: پارسال در 176 هکتاراز اراضی شیب دارکلاله، نهال درخنان مثمر غرس شد که 157 هکتار آن زیتون بود ومدیریت جهاد کشاورزی کلاله، علاوه بر تهیه نهال و عملیات کشت و غرس نهال به صورت رایگان، آبیاری یک ساله این باغات را نیز بر عهده گرفته است.
در شهرستان 110 هزارنفری کلاله در شرق استان گلستان 68 هزار و 203 هکتار اراضی زراعی و باغی وجود دارد./ ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

افزایش جرایم خرد در گنبد کاووس

نمایشگاه فروش بهاره در گرگان آغاز به کار کرد

معظل مدیران پروازی در شهرستان مراوه تپه

یک نفر مصدوم در تصادف موتور سکیلت با سواری گنبدکاووس

دیدار قرجه طیار با امام جمعه شهرستان گنبد کاووس

برگزاری مانور بی برقی 40 هزار مشترک در گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram