Taheriاخبار کلاله - تورکمن‌نیوز- مدیرآموزش و پرورش کلاله سطح برخورداری اهالی این شهرستان از نعمت سواد را 95درصد اعلام کرد و گفت: این آمارحاکی از نتایج مثبت فعالیت هایی است که همکاران فرهنگی و آموزشیاران سوادآموزی در این عرصه داشته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسین طاهری روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بی سوادی و عدم آگاهی، زمینه بروز مشکلات اساسی جامعه را فراهم می کند، خاطرشان کرد: واحد سوادآموزی آموزش و پرورش کلاله تمام تلاش خودرا به کار بسته تا در آینده ای نه چندان دور همه اهالی واجد شرایط این شهرستان از نعمت سواد برخوردار باشند.
مدیرآموزش و پرورش کلاله ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته برای این شهرستان 255 نفر سهمیه دوره سوادآموزی تعیین شده بود که ازاین تعداد 192 نفر موفق به گذراندن این دوره شده اند.
طاهری همچنین اظهار داشت: برای سال تحصیلی جاری نیز 380 نفر سهمیه برای دوره سوادآموزی، 100نفر برای طی دوره تحکیم و 174 نفر نیز برای دوره انتقال اختصاص یافته است.
وی گفت: باسواد نمودن اولیای دانش آموزان و افراد کم سواد، با سوادکردن سنین 10تا20 سال و 10 تا 49 سال، راه اندازی مراکز یادگیری محلی، اجرای طرح های خودآموزی، هر مدرسه یک کلاس، خواندن با خانواده و کتابخوانی و نیز آموزش مهارت های زندگی درسه بخش مهارت های اساسی زندگی، حقوق شهروندی ومهارت های اجتماعی از اولویت های نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش کلاله است که درسالجاری به اجرا گذاشته می شود.
شهرستان کلاله با افزون بر110هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

مطالب مرتبط:

اعزام دانش‌آموزان شهرستان‌های آق‌قلا و بندرترکمن به اردوهای

ثریا حكمت بازیگر سینما و تلویزیون در گذشت

روزه داران این عرقیات و نوشیدنی های مفید را بخورند

آب و فاضلاب روستایی استان گلستان ۱۱ میلیارد تومان بدهی دارد

۱۳۲ زندانی در استان گلستان با کمک خیران و شورای حل اختلاف آز

میزان تولید نفت و گاز ایران در سال جدید اعلام شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram