Enteqal Ab Semnanتورکمن نیوز- اخبار علی آباد: دبیر ستاد مردمی بازگشت سرچشمه‌های زرین گل گفت: به دلایل مختلف انتقال آب سرچشمه‌های زرین گل به سمنان غیرقانونی بوده و تنها خواسته مردم گلستان اجرای قانون است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، عیسی اسفندیاری شامگاه پنج‌شنبه در همایش «دو قدم به فاجعه» در مسجد امام حسین(ع) خار کلاته علی‌آبادکتول اظهار کرد: هم‌اکنون گلستان جزو چهار استان کشور به لحاظ تنش آبی محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه استان گلستان در سال گذشته رتبه یک کاهش نزولات جوی کشور را داشته، افزود: در انتقال آب سرچشمه‌های زرین گل به سمنان، جنگل‌های هیرکانی تخریب شد، چاه زدند، چشمه‌ها را مهروموم کردند و با یک تصمیم غیر کارشناسی آب گلستان به سمنان منتقل شد.

وی ادامه داد: در سال ۵۰ آب این سرچشمه‌ها به کشاورزان منطقه فروخته‌شده و حق آب‌داران سنددارند اما به حقوق آن‌ها تعدی شد.

وی تصریح کرد: طبق گزارش وزارت نیرو گلستان در تنش آبی به سر می‌برد و انتقال آب بین‌حوزه‌ای ممنوع است و این پروژه باید ارزیابی زیست‌محیطی می‌داشت که ندارد.

اسفندیاری با تأکید بر اینکه مردم گلستان التزام به قانون دارند، خاطرنشان کرد: تمام حرف ما این است تبعیض در قانون ممنوع.

وی یادآور شد: ۲۰ سال قبل منابع طبیعی گلستان را به امانت در اختیار سمنان قراردادیم و امروز آن‌ها حاضر نیستند منابع طبیعی ما را برگردانند.

دبیر ستاد مردمی بازگشت سرچشمه‌های زرین گل اضافه کرد: آب چشمه‌های شاه‌پسند و چاله زوا را سال‌ها قبل برای توسعه باغات پشت بسطام بردند ما دم نزدیم، جنگل ابر در گلستان را به نام شاهرود تبلیغ کردند دم نزدیم، حالا جنگل‌های هیرکانی را تخریب کرده‌اند و چاه و قنات زده و ۱۲ درصد از خاک گلستان را گرفته‌اند، آیا بازهم دم نزنیم.

اسفندیاری متذکر شد: چشمه‌های زرین گل شاهرگ حیات شهرستان علی‌آبادکتول هستند انتقال آب آن به هر بهانه‌ای غیرقانونی است./مهر

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

کلاهبرداری با استفاده از پیامک یا تماس تلفنی در استان گلستان

هنرمند گلستانی در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه مقام کسب کرد

بهره‌برداری از 4 پروژه بهداشت و درمان در گنبد

اصلاح‌طلبان به اقوام و اقلیت‌ها نزدیکترند

تخريب سنگ نگاره‌هاي 40 هزارساله تيمره در خمين به دلیل معدن ک

درخشش تئاتر آیین صحرا از گلستان در جشنواره کشوری

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram