Sadeghlo 04تورکمن نیوز- اخبار گلستان: استاندار گلستان گفت: در صورت تامین اعتبار، سد نرماب چهل چای استان گلستان تابستان سال ۹۶ آبگیری می‌شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، حسن صادقلو عصر دیروز در بازدید از مراحل ساخت سد نرماب در جمع مردم و مسئولان اظهار داشت: اگر تزریق مالی سد انجام شود تا تابستان سال 96 آبگیری سد انجام می‌شود.

وی با اشاره به تلاش دولت برای تکمیل این طرح افزود: از هدف خود برای ساخت سد از نظر زمانی از برنامه عقب نیستیم و تلاش داریم با در صورت تامین اعتبار سال آینده آبگیری انجام شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: در ساخت سد موانع و مشکلاتی وجود دارد که یکی از آنها جابجایی و طرح کوچ روستاها است که نباید حاشیه‌نشینی باشد و همه این جابجایی‌ها باید با نیت توسعه و پیوست فرهنگی انجام شود.

صادقلو گفت: دولت با وجود مشکلات مالی توجه ویژه‌ای به اجرای این سد که درتامین آب بخش کشاورزی، آب شرب مردم شرق گلستان و نیز توسعه گردشگری نقش دارد، داشته است.

وی همچنین با اشاره به اهداف تعریف شده برای سد نرماب چهل چای بویژه در زمینه تامین آب شرب مردم شرق گلستان، تامین آب شرب اراضی کشاورزی، کنترل سیلاب های فصلی و نیز توسعه گردشگری منطقه، افزود: تکمیل و بهره‌برداری از این سد برکات زیادی در ایجاد درآمد و اشتغال برای اهالی 2 روستای جنگلده بالا و پایین دارد.

استاندار گلستان با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای تکمیل این طرح گفت: در 2 سال اخیر پیشرفت فیزیکی سد از 25 درصد به 60 درصد افزایش یافته است.

صادقلو با اشاره به اینکه سد نرماب، ششمین و بزرگترین سد استان است، افزود: تکمیل این سد نقش مهمی در توسعه استان دارد.

در این بازدید شماری از اهالی روستاهای در کاسه سد خواسته های خود را بیان کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

کلاهبردار فروشگاه‌های مصالح ساختمانی در گلستان دستگیر شد

پیام قدردانی نماینده ولی فقیه و استاندار گلستان از مردم

آغاز عملیات اجرایی اولین نیروگاه مقیاس کوچک برق گلستان در آز

مرحله نخست کمربندی گرگان سال آینده به بهره‎برداری می‎رسد

حوادث جاده‌ای نوروز در گلستان ۱۸۰ مصدوم برجای گذاشت

توقف طرح انتقال آب گلستان به استان سمنان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram