Jahad Keshavarzi 13 Mاخبار گلستان-تورکمن‌نیوز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، توسعه کشت پنبه نشایی در این استان را از رویکردهای مهم این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: کشت این محصول به بازیابی و بالابردن کیفیت خاک کشاورزی کمک زیادی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  مختار مهاجر درحاشیه بازدید از مزرعه کشت نشایی پنبه در گالیکش، گفت: توسعه کشت پنبه با توجه به اشتغالزایی بالای آن به کاهش بیکاری درجامعه کمک می کند.
وی بااشاره به شیوه جدید کشت پنبه که به صورت نشایی کشت می‌شود، افزود: امسال حدود یکصد هکتار از مزارع گلستان به صورت آزمایشی، به کشت نشایی پنبه اختصاص یافت که بررسی‌های انجام شده حاکی از رشد خوب این محصول است.
مهاجر اضافه کرد: رویکرد سازمان جهادکشاورزی گلستان توسعه این نوع کشت تا هزار هکتار در سال آینده است که علاوه بر صرفه اقتصادی، نیاز آبی کمتری نیز دارد.
وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی برای کمک به آبیاری با شیوه‌های نوین که در کشت پنبه نشایی با استفاده از لوله‌های نواری، انتقال آب به پای بوته انجام می شود، اولویت اول را به این نوع کشت داده است.
وی تصریح کرد: جهادکشاورزی برای توسعه کشت پنبه به صورت نشایی به کشاورزان برخی تسهیلات و نیز سینی نشای این محصول را می‌دهد.
دراین بازدید که فرماندار گالیکش نیز حضور داشت، حبیب الله زارع مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان از کشت پنبه نشایی درسطح حدود 37 هکتار در گالیکش خبر داد و گفت: محصول کشت شده از رشد خوبی برخوردار است.
شهرستان گالیکش با 63 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و افزون بر 29 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

 

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: irna.ir/golestan

مطالب مرتبط:

توزیع ۱۶۶۴ سبد غذایی طرح همای رحمت در گلستان

سخنرانی احمدی نژاد در گرگان + تصاویر

گزارش تصویری برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی تئاتر در گنبد

نامزد «پایتخت کتاب ایران» در کانون بی‎توجهی ارشاد گلستان

برگزاری دورهای آموزشی برای کارکنان شرکت گاز گلستان در سال گذ

125 پروژه با اشتغال 273نفر در آق قلا به بهره برداری رسید/آغا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram