Didar Moaven 1 R.J 3 Mاخبار گلستان-تورکمن‌نیوز- آقای جهانگیری: گلستان استانی ویژه و پراهمیت برای کشور و در بسیاری زمینه‌ها سرآمد است.

استاندار و مجمع نمایندگان گلستان عصر امروز با معاون اول رئیس جمهور دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه گلستان استانی ویژه و پراهمیت برای کشور است گفت: گلستان در بسیاری زمینه‌ها سرآمد است و وجود اقوام مختلف در این استان مثل رنگین کمانی زیبا از همزیستی مسالمت آمیز و صمیمانه، می تواند به عنوان الگویی در داخل و خارج از کشور مطرح باشد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: مردم گلستان دارای سابقه درخشان فرهنگی و سیاسی و مردمی موقعیت شناس هستند که در انتخابات اخیر نیز هوشمندانه به صحنه آمدند.

آقای جهانگیری همچنین گلستان را یکی از استان‌های پراهمیت در زمینه کشاورزی برشمرد و بر لزوم رفع موانع پیش روی توسعه کشاورزی و تبدیل شیوه های سنتی کشاورزی به روش‌های نوین در این استان تاکید کرد.

او گفت: گلستان یکی از استان‌های مهم مرزی کشور نیز است و با توجه به رویکرد جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت روابط با کشور ترکمنستان، استان گلستان می تواند نقش مهم و تعیین کننده ای در این زمینه ایفا کند و از فرصت هم مرز بودن با این کشور همسایه برای توسعه اقصادی استفاده کند.

معاون اول رئیس جمهور دریا را از دیگر ظرفیت‌ها و مزیت‌های گلستان دانست و گفت: برای تحول و ترقی استان گلستان باید طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای مبتنی بر ظرفیت‌های استان نظیر دریا، مرز و کشاورزی تدوین و اجرایی شود.

آقای جهانگیری همچنین با اشاره به لایحه دولت درباره ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در استان گلستان، گفت: دولت لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون را تصویب و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد اما متاسفانه تصویب این لایحه تا کنون به تأخیر افتاده است.

معاون اول رئیس جمهور از جزیره آشوراده بعنوان یکی دیگر از امتیازات استان گلستان نام برد و گفت: جزیره آشوراده از ظرفیت‌ها و امتیازات مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است و باید با رعایت مسائل زیست محیطی به یکی از مناطق گردشگری کشور تبدیل شود.

دکتر جهانگیری به طرح راه آهن گرگان ـ مشهد اشاره کرد و افزود: دولت همچنان به دنبال اجرای این طرح است.

او همچنین با اشاره به دغدغه نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر کمبود آب آشامیدنی مناسب در برخی روستاهای شرق استان افزود: براساس گزارش‌ها، ۴۶ درصد جمعیت گلستان در روستاها زندگی می کنند و لازم است استان گلستان بتواند متناسب با جمعیت روستایی، سهم خود را از منابع مالی که برای تامین آب روستاییان کشور تخصیص داده می شود، دریافت کند.

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری مختلف استان گلستان، گفت: دیوار دفاعی گرگان می تواند یکی از جاذبه های مهم گردشگری در این استان باشد که لازم است سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری با نگاه ویژه این موضوع را پیگیری کند.

آقای جهانگیری همچنین به تصمیم اخیر دولت مبنی بر استفاده ۳۰ درصدی از ظرفیت زنان و جوانان در انتصاب مدیران دولت اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت اقوام مختلف نیز در مدیریت‌ها استفاده شود.

دکتر جهانگیری از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست اصلی‌ترین مسائل استان گلستان نظیر کشاورزی، تأمین آب روستاییان، استفاده از فرصت مرز و دریا و توسعه گردشگری در استان را با جدیت پیگیری و جلساتی در این خصوص با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نمایندگان استان برگزار کند.

استاندار گلستان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت استان و روند اجرای مصوبات سفرهای رئیس جمهور به این استان ارائه کرد و صدور هر چه سریعتر مجوز برای ایجاد منطقه گردشگری در جزیره آشوراده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست را خواستار شد.

نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی هم هر کدام در سخنانی ضمن تاکید بر همراهی با دولت در جهت خدمت رسانی به مردم، اصلی ترین مسائل و مهمترین چالش‌های استان مانند تأمین آب آشامیدنی روستاییان، توسعه کشاورزی، اشتغال و وضعیت معیشتی مردم و استفاده از ظرفیت‌های اقوام مختلف در استان را تشریح کردند و توجه هرچه بیشتر دولت به استان گلستان را خواستار شدند.

 

گردآوری: گروه خبر تورکمن نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

تفاهم نامه همکاری کشاورزی گلستان و قزاقستان/اجرای طرح فراسرز

دیدار تیم‌های منتخب جام جهانی 98 و منتخب گلستان در ورزشگاه ش

تایید صلاحیت نهایی ۳ نامزد خبرگان رهبری گلستان

طبیعت‌گردی ناموزون به منابع ملی گلستان آسیب زده است

هزار و 600 کودک دچار سوء تغذیه گلستان زیر حمایت کمیته امداد

کشف بیش از 3.5 تن مواد مخدر در 9 ماه نخست امسال در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram