Keshavarzi 10 O Copyاخبار گلستان-تورکمن نیوز- عملیات پروژه بزرگ زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی زراعی گلستان با اجرایی شدن فاز نخست آن به مساحت ده هزار هکتار در بندرترکمن واقع در غرب استان در پهنه سرزمینی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، استاندار گلستان در مراسم آغاز زهکشی اراضی گلستان گفت: پروژه زهکشی اراضی زراعی استان جزو تعهدات و قول‌های سفر ریاست جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان گلستان بود که امروز اجرایی و محقق شد.
حسن صادقلو اضافه کرد: از 121 پروژه سفر‌های استانی 96 درصد آنها اجرایی شده است.
وی به منطقه آزاد اینچه‌برون نیز اشاره کرد و افزود که دولت تاکنون سه بار این لایحه را به مجلس برده که دو بار به دلایلی رد شد و برای سومین بار در نوبت ارائه در صحن مجلس شورای اسلامی است که امیدواریم به سرمنزل مقصود برسد.
استاندار گلستان همچنین گفت: در فازهای مختلف حدود 52 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش شبکه بزرگ زهکشی قرار خواهد گرفت که امروز فاز نخست آن در ده هزار هکتار آغاز و تا پایان سال به سر منزل خواهد رسید.
وی به تلاش های دیگر دولت در حوزه حمایت از تولید اشاره کرد و افزود: در استان گلستان دولت تاکنون بیش از 76 هزار میلیارد ریال در قالب مصوبات شورای تسهیل یا مستقیم از سوی بانک‌ها به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت کرده که در این زمینه 533 واحد صنعتی تقویت و حمایت مالی شده است.
صادقلو در خصوص افزایش اعتبارات در حوزه آب و خاک استان اظهارداشت که تا سال 92 در حوزه اعتبارات آب و خاک یک ابلاغ بودجه 400میلیارد ریالی داشتیم که نیمی از آن تخصیص پیدا کرد، اما در دولت تدبیر و امید از سال 92 تا 95 اعتبارات این حوزه 2 هزار و 300میلیاردریال بوده که حدود یکهزار و 200میلیارد ریال تخصیص یافته است و در سال 96 هم 620 میلیارد ریال به این حوزه اختصاص دارد.
وی گفت: دولت تلاش دارد که با همت جمعی و پیگیری در سال‌های آتی زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی استان را به پایان برساند که این امر 600 هزار تن گندم به یک و نیم میلیون تن تولید کنونی این محصول در گلستان خواهد افزود.
به گفته وی؛ اجرای طرح زهکشی اراضی شمال استان همچنین در حوزه کاهش آسیب‌های محیط زیست، مخاطرات ریزگردها، شوری آب، افزایش استحصال آب و نجات بخش‌های شمالی استان از قالب بیابانی و کویری موثر خواهد بود.
مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز گفت: با پیگیری‌های مکرر عملیات اجرایی پروژه زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی استان اجرایی شد و در فاز اول 10 هزار هکتار در تقاطع سیجوال بندرترکمن با اعتبار250 میلیارد ریالی اجرایی شد.
علوی رئیس اداره جهاد کشاورزی بندرترکمن گفت: در فاز دوم از اجرای 52 هزار هکتار زهکشی اراضی این منطقه، پروژه 12 هزار هکتاری مد نظر است که در حوزه شهرستان ترکمن واقع شده است و کار مطالعات آن به پایان رسیده و در شرف انتخاب پیمانکار است.
وی همچنین گفت: در فاز سه نیز اجرای زهکشی اراضی به وسعت 30 هزار هکتار در دست مطالعه است.
اجرای 52 هزار هکتار زهکشی اراضی زراعی این منطقه بخشی از پروژه بزرگ 280 هزار هکتاری زهکشی اراضی شمال گلستان است.
بندرترکمن در غرب استان گلستان واقع است.

منبع:ایرنا

مطالب مرتبط:

کسب رتبه هشتم کشوری توسط گلستان

ایجاد ۴۵۰۰ شغل جدید در گلستان

المپیاد ورزشی وکلای دادگستری کشور در گلستان برگزار می‌شود

۶۴ پروژه بزرگ و اساسی در استان گلستان آماده واگذاری به سرمای

عواید مسابقه آفرود گلستان به بیماران نخاعی اختصاص یافت

پرداخت تسهیلات 100میلیون ریالی ازدواج در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram