Bazdid Ashorade 23 Bاخبار گلستان-تورکمن‌نیوز: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به غرب گلستان به همراه استاندار و دبیر مجمع نمایندگان استان، آخرین وضعیت خلیج گرگان و جزیره آشوراده را بررسی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، دکتر محمد باقر نوبخت وهمراهان با استفاده از یک شناور حوزه ماهیان خاویاری استان از پهنه آبی خلیج گرگان بازدید و پایش میدانی بعمل آورد.
معاون رئیس جمهوری همچنین از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در قفس در پهنه آبی خلیج گرگان بازدید و از نزدیک با فعالیت این مرکز آشنا شد.
در این بازدید مصطفی عقیلی‌نژاد مدیر ماهیان خاویاری گلستان در خصوص فعالیت‌های این مرکز و شیوه پرورش ماهی در قفس مطالبی بیان کرد.
خلیج گرگان به عنوان تنها خلیج دریای خزر در محدوده استان گلستان قرار دارد و در سال 1354 به همراه تالاب میانکاله به عنوان نخستین مجموعه تالاب بین المللی جهان در فهرست تالاب‌های کنوانسیون رامسر به ثبت رسید.
خلیج گرگان حدود 400 کیلومتر مربع وسعت داشته و عمق آن با در نظرگرفتن بالاآمادگی آب حداکثر به 4 متر می‌رسد و از غرب به شرق تا حوالی ضلع جنوبی جزیره آشوراده بر عمق آن افزوده می‌شود.
اکولوژی خلیج گرگان تحت تأثیر دریای خزر، رودهای مجاور و شبه جزیره میانکاله قرار گرفته است که در رشد و تکثیر آبزیان، ماهیان استخواندار و ماهیان غضروفی و جذب پرندگان مهاجر زمستانی نقش مهمی دارد.
این خلیج با پسروی آب خزر در سال‌های اخیر در حال خشک شدن بوده که این مساله نه تنها به محیط زیست و گونه‌های جانوری و گیاهی منطقه آسیب وارد کرده، بلکه سلامت مردم پیرامون آن را نیز تحت تاثیر جدی قرار خواهد داد از همین روی نجات آن در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گرفته است.
آشوراده در استان گلستان تنها جزیره ایرانی دریای خزر است.
سفر دو روزه رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان گلستان از روز پنجشنبه آغاز شده است. /ایرنا

مطالب مرتبط:

رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال: لیگ برتر والیبال کشور با 1

بیهوش شدن مجری هواشناسی صدا و سیما هنگام اجرای زنده + فیلم

ورود بسیج گلستان به اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید و اشتغال

گلستان در تاسوعا و عاشورای حسینی بارانی است

تحویل عقاب و فلامینگو مصدوم به محیط زیست غرب گلستان

تاکید رئیس هیات سوارکاری بندرترکمن برتوسعه باشگاه‌ها و برگزا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram