photo 2016 11 20 17 38 49اخبار گلستان- تورکمن نیوز: فروش و تزریق گاز LPG به صورت غیراستاندارد توسط فروشندگان غیر مجاز در کنار جاده‌های بین‌المللی  استان بویژه در آزادشهر توسط فروشندگان غیر مجاز و سوپر مارکت‌ها، همیشه جان افراد را در معرض خطر قرارداده است که ناشی از عدم نظارت و  بی‌توجهی مسئولین  می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، پس از افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ به سبب استفاده از سوخت بنزین در ماشین‌ها مسئولین به فکر شدند تا جایگزین مناسبی برای سوخت وسایل نقلیه پیدا کنند.

منابع گسترده گاز طبیعی در ایران موجب شد که این سوخت به عنوان بهترین و به صرفه‌ترین جایگزین بنزین مورد مطالعه قرار گیرد که در نهایت CNG یا «گاز طبیعی فشرده» و LPG یا «گاز مایع نفتی» به عنوان جانشین‌های بنزین به بازار آمدند.

photo 2016 12 01 08 15 19

پایین بودن هزینه گازطبیعی نسبت به بنزین موجب شد تا این فراورده به سرعت جای خود را در سبد مصرف سوخت مردم پیدا کند.

اما در این میان برخی از مصرف کنندگان این سوخت بدون رعایت استاندارهای لازم با صرف هزینه‌هایی اقدام به نصب مخزن گاز مایع یا همان LPG کرده و با استفاده از سیلندرهای گاز مایع قابل حمل ۱۱ کیلویی که برای پخت و پز استفاده می‌شوند، اقدام به پر کردن آن‌ها می‌نمایند. عده‌ای نیز از همان سیلندرهای گاز مایع به عنوان مخزن سوخت استفاده می‌کنند .

فروش و تزریق گاز LPG که به صورت غیرمجاز در محدوده شهری انجام می‌شود یکی از معضلات و خطرهایی است که هرلحظه ممکن است حادثه آفرین باشد. این نوع سوخت گیری اغلب در اطراف شهرها و به خصوص در میادین ورودی و خروجی صورت می‌پذیرد و با توجه به غیراستاندارد بودن این اقدام، خطرات جدی نیز در کمین رانندگان و شهروندان است.
مسئولین باید توجه داشته باشند که پیشگیری بهتر از درمان است و قبل از وقوع حوادث تلخ و جبران نشدنی اقدامات لازم را بعمل آورند .

خبرنگار: رحمت گلستانی

مطالب مرتبط:

کشف بیش از یک‌تن گوشت فاسد در گالیکش

در جلسه وزیر کشور با هیات امنای ساختمان پلاسکو چه گذشت؟

کشف 20 هزار لیتر سوخت و توقیف محموله غیرمجاز شتر در رامیان

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو در مجتمع آموزش عالی سلامت

شهادت شیخ نمر و 47 نفر از یارانش توسط حکام آل سعود درخت آزاد

انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری در گنبدکاووس وجود ندارد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram