Azadshahr TNاخبار آزادشهر - تورکمن‌نیوز - رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته رااز سیاست های جدی سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  فرید براتی سده عصر شنبه در حاشیه افتتاح مجتمع پرورش قارچ و سردخانه موسسه شکوفاگران پاک اندیش گلستان در شهرستان آزادشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: حمایت از بهبود یافتگان از اعتیاد و اشتغال آنان پس از دوره درمانی یکی از وظایف اصلی نهادهایی است که وظیفه مقابله با پدیده شوم اعتیاد را دارند و لازم است به این روند توجه ویژه داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: افتتاح مجتمع پرورش قارچ و سردخانه در شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان نیز در همین راستا و با هدف اشتغال معتادان بهبود یافته انجام شد.
وی افزود: با توجه به عزم تلاشگران این عرصه و مسئولان استانی و شهرستانی، این مجتمع در حال توسعه نیز می باشد و سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز براساس سیاست های جدی خود در مورد اشتغالزایی برای این دسته از افراد از توسعه اینگونه مراکز حمایت می کنند.
رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی سازمان کشور در خصوص بودجه 1 میلیارد و 150 میلیون ریالی بهزیستی استان گلستان برای پیشگیری، درمان و آموزش معتادان بیان داشت: سازمان بهزیستی یکی از معدود سازمان هایی است که تشکیلات مصوب برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رسیدگی به امور آسیب دیدگان را دارد.
وی با بیان اینکه این موضوع در نهادها و سازمان های دیگر کمتر وجود دارد، خاطر نشان کرد: با وجود این اقدامات، اعتباراتی که برای پیشگیری در نظر گرفته شده کمتر از بحث درمان است و همین موضوع باعث می شود در تخصیص و تقسیم بودجه در کشور، سهم استان ها در مورد مقوله پیشگیری چندان چشمگیر نباشد.
براتی سده با اشاره به رایزنی های صورت گرفته برای افزایش بودجه این بخش، ابراز امیدواری کرد که در بودجه امسال و سال های آتی، رشد خوبی را در زمینه پیشگیری از اعتیاد شاهد باشیم.
رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی خاطرنشان کرد: پیشگیری بهتر از درمان است و برای جلوگیری از گسترش مشکل اعتیاد نه تنها نهادها و سازمان ها بلکه خیرین نیز باید در این خصوص فعال شوند تا با حمایت های خود و ایجاد اشتغال با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، شاهد رشد سلامت خانواده در جامعه باشیم.
 در سفر رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور به شهرستان آزادشهر که با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع اس، مجتمع پرورش قارچ و سردخانه موسسه شکوفاگران پاک اندیش گلستان در این شهرستان با صرف یک میلیارد و دویست میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسید که برای پنج نفر ازبهبود یافتگان از اعتیاد ایجاد شغل کرده است./ایرنا

مطالب مرتبط:

اعلام لیست نهایی لوزانو برای المپیک ریو

ایجاد بازارچه‌های خود اشتغالی در استان گلستان

آمار کلی از تمامی آقای گل های فوتبال ایران

دعوا بر سر سوارکردن مسافر برای راننده قاتل/750میلیون تومان آ

برنامه‌ریزی سیستم حمل و نقل سان فرانسیسکو برای اتکای کامل بر

توله خرس های قهوه ای به دامن طبیعت جنگل گلستان بازگشتند+عکس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram