ایران ترکمنستاناخبار ترکمنستان - تورکمن نیوز - جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم تحلیف ریاست جمهوری شاهد ملاقات های میان هیات های سیاسی خارجی مهمان این مراسم با مقامات دولتی بود. در همین حال جواد ظریف و همتای ترکمن اش ملاقاتی در محل وزارت خارجه داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل از ifpnews، جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان همکاری های امنیتی خود را در قالب مبارزه با داعش و گروه های افراطی افزایش خواهند داد.

این مساله نتیجه گفتگوی جواد ظریف وزیر خارجه ایران با همتای ترکمنش در تهران بود.
ایران و ترکمنستان به عنوان اعضای سازمان همکاری های شانگهای قرار است در اقدامی مشترک برای مقابله با داعش و جریان های افزاطی منطقه ای همکاری کنند.

مشخص نیست این همکاری به ارتباط سازمان های اطلاعاتی دو کشور منجر می شود یا صرفا به برگزاری چند رزمایش ختم خواهد شد اما دو کشور عزم خود را برای مقابله با تروریسم در منطقه آسیای مرکزی جدی عنوان کرده اند.
رشید مرودوف وزیر خارجه ترکمنستان در دیدار صمیمانه خود با همتای ایرانی اش همچنین عنوان کرد کشور مطبوعش علاقه مند به همکاری های گسترده و با ایران است.

ترکمنستان از جمله کشورهای آسیای مرکزی است که شماری از اتباع این کشور به گروه های تروریستی از مسیر های ترانزیتی ترکیه و آذربایجان پیوسته اند.

مطالب مرتبط:

آثار حاج یدالله صحنه نویسنده و شاعر آق‌قلایی

دیدار اعضای شورای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی با امام جمعه گن

عضویت ترکمنستان در هیأت اجرایی زنان سازمان ملل متحد

تمام کمونیسم علیه تمام نازیسم؛ ترسناک‌ترین رویارویی تمام تار

گازرسانی به 11روستا و 4 واحد صنعتی در کلاله به بهره‌برداری ر

سهم مردم محروم گميشان از برجام و پسا برجام چيست

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram