Shekarchi03اخبار محیط زیست - تورکمن‌نیوز: فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان از کشف 13 قبضه سلاح شکاری و 180 تیر فشنگ بدون مجوز از شکارچیان حیات وحش درمناطق مرزی شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سرهنگ علی احمدزاده روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد سلاح شکاری بدون مجوز توسط نیروهای ایست و بازرسی و گشت های هنگ مرزی اترک در 48 ساعت گذشته کشف و ضبط گردید.
وی گفت: دراین رابطه 13 نفر شکارچی بدون مجوز شکار دستگیر و به همراه چهار دستگاه خودرو سواری، یک دستگاه دوربین چشمی و برخی دیگر اداوت شکار توقیفی، با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.
سرهنگ احمدزاده اضافه کرد: از این شکارچیان غیر مجاز 24 قطعه پرنده شکار شده (کبوتر صحرایی و چنگر یا پرلا نوعی پرنده آبزی) کشف شد.
وی تصریح کرد: وجود سه تالاب بین المللی در منطقه مرزی گنبدکاووس و نزدیک شدن به زمان کوچ پرندگان مهاجر به این تالاب ها در کنار چند صد هزار هکتار مرتع و صحرا که درآن گونه های مختلف پرندگان حیات وحش زندگی می کنند، سبب شده تا شکارچیان اقدام به شکار این پرندگان نمایند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس نیز در خصوص فصل صید و شکار پرندگان مجاز و ضرورت داشتن پروانه شکار توسط شکارچیان، به خبرنگار ایرنا، گفت: این اداره هرسال به طور میانگین 1500 تا 1600 فقره پروانه شکار صادر می کند و باافرادی که بدون داشتن پروانه، اقدام به شکار کنند برخورد می شود.
غلامرضا کریمی، افزود: فصل شکار پرندگان مجاز آبزی و خشکی زی در مناطق شمالی این شهرستان از ابتدای آبان آغاز و تا پایان بهمن ماه در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته ادامه دارد و هر شکارچی تنها مجاز به شکار چهار قطعه پرنده در هر یک از روزهای اشاره شده می باشد.
هنگ مرزی اترک در استان گلستان که مقر آن در گنبدکاووس است، مسئولیت حراست از مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران با ترکمنستان به طول 348 کیلومتر را درمحدوده چهار شهرستان گنبدکاووس، گمیشان، آق قلا و مراوه تپه بر عهده دارد و مرزبانی درجه یک محسوب می شود./ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

ایمن‌سازی دو محور منتهی به آق‌قلا و بندرترکمن

اشعاري از عطار و مولوي و فراغي در وصف حضرت محمد (ص)

آموزش یک هزار و 200 نفر برای برگزاری انتخابات شوشتر

گلستان پایلوت اتصال سامانه الکترونیکی حمل و نقل فرآورده‌های

نان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟/نان و سرطان/نان سنتی بخوریم یا ن

بازی پرسپولیس و استقلال با تساوی پایان یافت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram