Sad Golestanتورکمن نیوز- اخبار محیط زیست: مدیر دفتر توسعه منابع آب استان گلستان از مطالعه تحقیقاتی سه سد شصت کلاته، سد رامیان و آجی سو در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، رمضانعلی الوند اظهار کرد: سد شصت کلاته جهت تامین آب شرب شهرستان های گرگان، کردکوی و بندرترکمن، سد رامیان جهت تامین آب شرب شهرهای رامیان، خان ببین و دلند و سد آجی سو  برای تامین آب بخش کشاورزی و دامپروری روستاهای پیرامون شهر مراوه تپه و بخش عشایری در دست مطالعه است.

وی ادامه داد: برای امسال پیگیری و اخذ ردیف اجرایی برای احداث سد شصت کلاته در غرب شهرستان گرگان، اخذ مصوبه سازمان محیط زیست کشور و سپس اخذ ردیف اجرایی، تصویب مطالعات سد آجی سو در کمیته فنی شرکت مدیریت منابع آب ایران و اخذ مصوبه مطالعات سد رامیان در حال پیگیری است.

او با بیان اینکه طرح توسعه منابع آب محمد آباد در مرحله آغازین اجرای عملیات است، افزود: از طریق احداث سد تنظیمی بر روی رودخانه محمدآباد و ترفیع سد کوثر بخشی، از کمبود آب شرب شهر گرگان در افق ۱۴۲۰ را جبران خواهد کرد.

مدیر دفتر توسعه منابع آب استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد: منطقه کبودوال دارای پتانسیل و ظرفیت های خوب طبیعی و خدادادی می باشد که با احداث سد نگارستان این ظرفیت چند برابر شده است. جهت استفاده مضاعف و چند جانبه از آب در محدوده طرح سد نگارستان از سال های قبل همزمان با اجرای عملیات احداث سد، مطالعات طرح جامع گردشگری شروع و مطالعات  فاز یک و دو آن به اتمام رسیده است و مدل مالی تهیه شده و پس از اخذ مجوزهای لازم آماده سرمایه گذاری است./مهر

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

تاکید معاون استاندار گلستان بر پرهیز از نگاه سیاسی به عملکرد

مانع نفخ در طول تعطیلات شده و شکم تخت تری داشته باشیم!

ضرورت اجرای آبخوانداری و کاهش تبخیر/کاهش میانگین بارندگی در

130 باب جایگاه عرضه سوخت در گلستان فعال است/ آمادگی کامل جهت

نماز عید فطر در مصلی بزرگ کلاله برگزار می‌شود/حضور استاندار

پرداخت افزون بر 144 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram