parande shekari 01اخبار محيط زيست- توركمن‌نيوز: رییس حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان از تحویل سه بهله پرنده کم رمق و مصدوم به محیط زیست غرب گلستان خبرداد و از شهروندان خواست که در صورت مشاهده پرندگان آسیب دیده، موضوع را از طریق تلفن 1540 به این اداره اطلاع دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، علی بیانی گفت: سه تن از علاقه مندان به محیط زیست و حیات وحش این پرندگان از گونه دلیجه را به محیطبانان تحویل دادند.
به گفته وی؛ این پرندگان پس از ثبت داده های مورفولوژیکی برای تیمار و مراقبت های درمانی به محیط زیست استان گلستان انتقال داده شدند.
وی اضافه کرد: بندرترکمن و گمیشان از کانون های زیست و زیستگاه پرنده شکاری دلیجه در کشور محسوب می شود.
بیانی گفت که مردم منطقه غرب استان را می توان رکورد دار تحویل گونه های مصدوم حیات وحش بخصوص پرندگان آبزی، کنار آبزی و شکاری در منطقه قلمداد کرد.
حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان واقع در غرب و شمال غرب گلستان به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر بفرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است و همه ساله از اوایل شهریور تا آذر ماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت شده، است.
به گفته مسئولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجر در فصول مختلف بویژه زمستان در این منطقه حضور داشته و بعضا زاد و ولد دارند.

منبع: ايرنا

مطالب مرتبط:

شهرستان گنبدکاووس الگوی وحدت در استان گلستان است

افزایش 40 درصدی اعتبارات گردشگری گلستان در سال جاری

با حضور استاندار گلستان مراسم غبارروبي و عطرافشاني گلزار شهد

سکوت وزارت نفت درباره پرداخت غرامت به ترکمنستان

مهم‌ترین وظیفه ادارات خدمت صادقانه و بدون منت به مردم است

بهشت ناشناخته در مرز گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram