Fanni Herfei 27 Fاخبار حوزه و دانشگاه-تورکمن‌نیوز- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان گفت: آموزش‌های مهارتی رایگان در مراکز دولتی به علاقمندان ارائه می‌شود و دستگاه‌های مختلف در جهت توسعه مهارت‌‌های کارکنان خود از این پتانسیل استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، ابوالفضل تیرانداز در دیدار با فرماندار و امام جمعه بندرگز از توابع غرب گلستان از تلاش آموزش فنی و حرفه‌ای برای ارائه نیازمندی‌های مهارتی بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: آمارهای کشوری نشان می‌دهد که رغبت دانش آموختگان دانشگاهی و دانشجویان نسبت به سال‌های گذشته برای فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزایش یافته است.
وی بر لزوم توسعه و تبلیغ فرهنگ مهارت آموزی از سوی بخش‌های مختلف و نیز توسط ائمه جمعه شهرستان‌های استان تاکید کرد و ادامه داد: در برنامه‌های این اداره کل پیگیری برای اشتغال کارآموزان نیز مدنظر است و شاهد هستیم که افراد مهارت آموخته توانسته‌اند برای خود حرفه ایجاد کرده و یا چند نفر را مشغول کار کرده‌اند.
تیرانداز، توسعه فرهنگ مهارت آموزی را در اولویت برنامه‌های این اداره کل بیان کرد و به تشریح تعهدات آموزشی استان و شهرستان در سال 1396 پرداخت و بیان داشت: در سال 95 میزان تحقق آموزش‌ها نسبت به رقم متعهد شده فراتر رفته و در سال چاری 96 نیز تلاش داریم این خدمات افزایش یابد.
مدیر کل مرکز آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای گلستان در خصوص توسعه مشاغل خانگی نیز افزود: باید بر توانمندی‌ها و پتانسیل در حوزه بانوان نگاه ویژه ای شود و این اداره کل گسترش آموزش‌ها برای این قشر و همچنین تاکید بر توسعه مشاغل خانگی را در نظر دارد و در این زمینه طبق نیازسنجی‌ها، اقدامات اجرایی می شود.
وی در ادامه با اشاره تفاهم‌نامه فنی و حرفه‌ای و حوزه علمیه در سطح کلان کشور عنوان کرد: سازمان در اجرای این تفاهم‌نامه دوره‌های آموزشی مهارتی برای روحانیون برگزار می‌کند.
فرماندار بندرگز نیز گفت: فعالیت در حوزه اشتغال، صنعت و دیگر بخش‌های مختلف که در توسعه کار موثر هستند، نیازمند این بوده که ابتدا از طریق آموزش‌های مهارتی افراد توانمند شوند.
علی‌اصغر میرزایی ادامه داد: خلاء نبود آموزش‌های مهارتی در بین دانش‌آموزان و دانش آموختگان دانشگاهی احساس می‌شود و حتی هنرجویان هنرستان‌ها نیز بطور تخصصی بر مهارت مورد نظر مسلط نبوده و این درحالی است که آموزش فنی و حرفه‌ای این پتانسیل را دارد تا کارآموزان توانمند را وارد بازار کند.
امام‌جمعه بندرگز نیز گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای با سرلوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی توانسته اقدامات مثبتی را در جامعه اجرایی کند و مسئولین باید موانع گسترش این آموزش‌ها را بردارند.
حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حسینی با اشاره به ظرفیت حوزه آموزش و پرورش و تعاملات دو سویه آن با آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: ادارات و نهادها و برنامه‌ریزان ملی باید به این باور برسند که آموزش فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های مهارتی بوده و بایست آن را جدی تر بگیرند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بندرگز نیز از برگزاری دوره‌های آموزشی و ورزشی برای طلاب حوزه علمیه شهرستان خبر داد.
یوسفعلی مسعودی خواستار حمایت فرمانداری از پروژه‌های آموزش فنی وحرفه ای شهرستان شد و افزود: هم اینک پروژه ساخت کارگاه‌های پرورش قارچ، سبزی و صیفی، گلخانه و پرورش ماهی در حال اجرا بوده که حمایت‌های مسئولان شهرستان به بهره‌برداری زودتر آنها کمک می‌کند.
بندرگز در غرب استان گلستان واقع بوده و با گرگان 42کیلومتر فاصله دارد./ایرنا

مطالب مرتبط:

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون دام علیه تب برفکی در گنبدکاووس

آغاز پرتودهی و ضد عفونی گندم با اشعه گاما در استان گلستان

غیراستاندارد بودن ۹۰ درصد آسانسورهای مراکز دولتی و عمومی

لازم باشد در شب انتخابات هم استاندار یا فرماندار ناتوان را ع

رقم ضایعات برداشت محصولات پاییزه در گلستان 152 میلیارد تومان

حریف تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان در دوحه پیروز شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram