roghaye rahmania 01تورکمن نیوز- اخبار حوادث: مدیر کل بهزیستی استان گلستان گفت: آتش سوزی واحد سرایداری مرکز نگهداری کودکان زیر پوشش این اداره کل به دلیل اتصال کابل های برق بخچال و در پی آن انفجار سیلندر گاز پیک نیک روی داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، رقیه رحمانی افزود: ساختمان مورد اشاره یک بنای چهار طبقه است که در 2 طبقه آن فرزندان زیر پوشش سرپرستی در 2 گروه سنی سه تا شش سال و شش تا 12 سال نگهداری می شدند و یک طبقه محل نگهداری کودکان معلول ذهنی معاونت توانبخشی است.
وی اظهار کرد: همچنین در طبقه دیگر این مجتمع موسسه هنری و یک قسمت مجزا از این، خانه سرایداری بوده که آتش سوزی در این واحد روی داده است.
مدیرکل بهریستی گلستان ادامه داد: آتش و دود ناشی از این حریق با توجه به سرعت عمل آتش نشانان و همکاران بهزیستی در خاموش کردن آتش و انتقال فرزندان به خارج از ساختمان، هیچگونه خسارت مالی و جانی در برنداشته است.
رحمانی گفت: همچنین طی تماس تلفنی با واحد امداد برق شهرستان گرگان، بلافاصله تیم تخصصی در محل حادثه حضور یافته و اقدام به قطع برق ساختمان به منظور جلوگیری از انفجارهای بعدی و گسترش آتش شدند.
وی افزود: با هماهنگی و مدیریت انجام شده، توسط همکاران واحد شبه خانواده بدون اتلاف وقت، کودکان با رعایت اصول ایمنی و اقدامات مبتنی بر حمایت های روانی اجتماعی به محل مناسب (یک خانه کودکان و نوجوانان دیگر) شبانه منتقل و اسکان داده شدند.
وی یادآور شد: با هماهنگی و نظارت همچنین تمامی امکانات رفاهی، پرستاری و مراقبتی و سایر موارد به محل جدید اسکان منتقل شد.
رحمانی ادامه داد: صبح امروز نیز با هماهنگی انجام شده، تمام فرزندان مراکز جهت انجام معاینات پزشکی به منظور بررسی سلامت آنها، به پزشک معتمد سازمان ارجاع و گواهی سلامت برای همه صادر شد.
مدیر کل بهزیستی گلستان عنوان کرد: با وجود اعلام شفاهی آتش نشانان، پس از اطفاء حریق و گزارش مدیر عامل سازمان مبنی بر خسارت ندیدن محل نگهداری فرزندان و قابل استفاده بودن، اما معاونت امور اجتماعی این اداره کل، تا تعیین و تائید ایمنی ساختمان از سوی دستگاه های ذیربط، بهره برداری از آن را به منظور نگهداری از فرزندان ممنوع اعلام کرده است.
رحمانی گفت: هم اکنون با هماهنگی انجام شده با واحد امداد برق شهرستان گرگان، کابل کشی کلی ساختمان در دست بررسی و اقدام می باشد.
مجتمع نگهداری کودکان بی ‎سرپرست، بدسرپرست و معلولان ذهنی در بلوار استاندارد گرگان ساعت 18.22 عصر روز گذشته طعمه حریق شد که خوشبختانه به کودکان آسیب وارد نشده است./ ایرنا

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

6 مرکز اورژانس اجتماعی در گلستان افتتاح می‌شود

آغاز عملیات ساخت مرکز سلامت جامعه شهرستان کلاله

مرکز ماموگرافی در گنبدکاووس افتتاح شد

توزیع میوه شب عید در ۹۵ مرکز در استان گلستان

آتش سوزی منزل مسکونی روستایی در گنبدکاووس منجر به مرگ یک نفر

علت تصادف مرگبار خودرو بنز پلیس راهور

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram