Havadesتورکمن نیوز- اخبار حوادث: از آغاز سفرهای نوروزی تا ١٢ فروردین ٣٥١ نفر در تصادفات جاده‌ای جان باختند استان‌های بوشهر، فارس و گلستان رکورددار تلفات نوروزی بودند ٦ قتل در روز‌های نخست سال در تهران روی داد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  جاده‌های کشور، سرعت‌های سرسام‌آور، خستگی و خواب‌آلودگی، سبقت غیرمجاز و نقص فنی خودروها در نوروز هم بیکار نماندند و سفرهای عیدانه را به مرگ‌های تلخی تبدیل کردند. امسال در جاده‌های کشور باز هم شاهد تصادفات مرگبار زیادی بودیم؛ تصادفاتی که به مجروح شدن و مرگ  تلخ ٣٥١ مسافر انجامید. این درحالی است که نوروز ‌سال گذشته یک هزار و ٨٠ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای کشته شدند.

 

۴۴‌درصد تصادفات از نوع واژگونی خودرو بوده است
۴۴‌درصد تصادفات از نوع واژگونی خودرو در نوروز بوده که خستگی و خواب‌آلودگی و شرایط جوی این موضوع را تشدید کرده است.
سردار سرتیپ اسکندر مومنی روز ١٣ فروردین ماه در حاشیه بازدید از مرکز کنترل ترافیک راهور در جمع خبرنگاران گفت:  متاسفانه در نوروز شاهد تصادفات و کشته‌های رانندگی بودیم اما امسال نسبت به ‌سال گذشته شاهد کاهش تصادفات هستیم و رانندگان نسبت به نوروز‌ سال گذشته دو کیلومتر سرعت خود را کاهش دادند. سردار مومنی افزود: ‌بیش از ٨٠‌درصد تصادفات به‌علت خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز بوده است که سه عامل اصلی تصادفات است.

 

مرگ ٣٥١ مسافر نوروزی
در نوروز امسال ١١٧‌هزار و ٩٤٨ ماموریت در سراسر کشور توسط اورژانس انجام شده است که حدود ٢٥‌هزار و ٦٣٦ مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی بوده که ٢١‌هزار و ٤١١ مورد از مصدومان به مراکز درمانی منتقل و ٣‌هزار و ١٥٥ مورد در صحنه حادثه درمان شدند. از ٩٢‌هزار و ٣١٢ بیماری که اورژانس به آنها خدمات ارایه کرد،٣٦‌هزار و ٦٤١ مورد از بیماران قلبی - تنفسی و داخلی بوده‌اند و به مراکز درمانی منتقل شدند که متاسفانه ٢‌هزار و ٢٤٨ نفر از این بیماران فوت کردند. این درحالی است که تا صبح ١٢ فروردین‌ماه ٣٥١ نفر از هموطنانمان در ایام نوروز به علت حوادث ترافیکی فوت کردند. درحالی آمار مرگ مسافران نوروزی امسال به ٣٥١ نفر رسیده است که  حبیبی، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر پیش از ایام نوروز ‌سال ٩٥ به خبرگزاری میزان گفت:  یک‌هزار و ٨٠ نفر در ایام نوروز ‌سال گذشته در جاده‌ها بر اثر تصادفات کشته شدند.

 

پرحادثه‌ترین استان‌ها
با وجود این‌که تا پایان تعطیلات نوروز زمان باقی است، نمی‌توان استان خاصی را نام برد اما تاکنون استان‌های بزرگی ازجمله تهران، فارس و استان‌های خراسان بیشترین آمار حوادث را در نوروز امسال داشته‌اند.
سرهنگ رحمانی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز گفت: آمارها تاکنون نشان می‌دهد بیشترین افزایش تعداد متوفی متعلق به استان‌های بوشهر، فارس، گلستان و چهار محال و بختیاری و بیشترین کاهش نیز متعلق به استان‌های کردستان، اصفهان، زنجان و قم بوده است.

 

بدترین حادثه نوروزی
واژگونی یک اتوبوس در اصفهان با ٣٨ نفر مصدوم و یک کشته را می‌توان ازجمله بدترین حوادث امسال نامید. مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور درباره بدترین حادثه مربوط به اورژانس پیش‌بیمارستانی در نوروز امسال گفت: واژگونی یک اتوبوس در اصفهان با ٣٨ نفر مصدوم و یک کشته را می‌توان ازجمله بدترین حوادث امسال نامید که به علت بی‌احتیاطی رانندگان عبوری نیز دو نفر از همکاران اورژانس از ناحیه پا مصدوم شدند.

 

پراید رکورددار تصادفات نوروزی
پراید بیشترین تصادفات رانندگی را در نوروز امسال در جاده‌ها به خود اختصاص داده است. سردار اسکندر مؤمنی، جانشین فرمانده ناجا در حاشیه بازدید از عملکرد پلیس و سایر دستگاه‌های خدماتی و امدادرسانی در محور چالوس با اشاره به تصادفات نوروز امسال گفت: خودرو پراید در این ایام بیشترین تصادفات رانندگی را داشته است. وی با بیان اینکه متاسفانه از آغاز سفرهای نوروزی یعنی از ٢٥ اسفند‌ سال گذشته تا پایان روز سه‌شنبه بیش از ٢‌هزار‌میلیارد تومان خسارت مادی به کشور وارد شده است، گفت: می‌توان با ایمن‌سازی راه‌ها و خودروها، از این میزان خسارت کاست، چرا که این خسارت معادل ٦‌درصد تولید ناخالص ملی است. جانشین فرمانده ناجا از لغزندگی جاده‌ها به علت بارش برف و باران خبر داد و گفت: ‌درصد زیادی از تصادفات روزهای اخیر به علت بارش برف و باران در جاده‌ها و سُرخوردگی خودروها بوده است. این درحالی است که عجله و شتاب رانندگان در روزهای اخیر برای رسیدن به مقصد موجب شده است تا تصادفات اندکی افزایش یابد.

 

ثبت تخلف سرعت ٢٠٠‌هزار خودرو
حدود ٢٠٠‌هزار خودرویی که در نوروز امسال در جاده‌های کشور سرعت غیرمجاز داشته‌اند توسط دوربین‌ پلیس ثبت تخلف و اعمال قانون شدند. از ٢٠٠‌هزار تخلف سرعتی ثبت شده در نوروز امسال به ١٢٠‌هزار راننده از طریق پیامک تخلفشان اطلاع داده شده است.  رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا با بیان این‌که براساس آمارها حدود ٤٥‌درصد حوادث نوروز امسال تا کنون از شکل واژگونی بوده است، گفت: دلیل اصلی وقوع این حوادث در کنار خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت غیرمجاز است. وی به بیشترین سرعت‌های غیرمجاز در نوروز اشاره کرد و افزود: براساس اطلاعات دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌های کشور، ٢٥ اسفند ٩٤ یک دستگاه هیوندای جنسیس با ١٩٩ کیلومتر بر ساعت بیشترین سرعت را در نخستین روز طرح نوروزی ٩٥ به خود اختصاص داد. رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا افزود: همچنین ٥ فروردین یک دستگاه زانتیا با ١٧٠ کیلومتر بر ساعت در محور قم، ٧ فروردین یک دستگاه بنز با ١٧٨ کیلومتر بر ساعت در استان یزد و ٨ فروردین یک دستگاه تویوتا با ١٧٧ کیلومتر بر ساعت سرعت در استان فارس و یک دستگاه پژو ٢٠٦ با ١٦٦ کیلومتر بر ساعت سرعت در استان قم رکورددار سرعت غیرمجاز در جاده‌های کشور بوده‌اند.

 

مهم‌ترین تصادفات نوروزی
نخستین حادثه اعلام شده به اورژانس ساعت ٨ و ٣٠ ثانیه روز اول فروردين ماه ثبت شد. در اين ساعت بود كه یک تصادف در اتوبان تهران- کرج به اورژانس اعلام شد. این حادثه نخستین ماموریت اورژانس تهران در ‌سال ٩٥ بود که یک دستگاه آمبولانس به محل تصادف اعزام شد. پس از حضور عوامل اورژانس مشخص شد كه بر اثر برخورد پراید با گاردریل خودرو به‌شدت متلاشی شد اما سرنشین آن‌که مرد جوانی بود زنده ماند. نیروهای اورژانس مجروح این حادثه را به بیمارستان منتقل کردند و به نخستین ماموریت‌ سال جدید پایان دادند.

 

تصادف مرگبار پژو ٤٠٥ با وانت نيسان
همچنین جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا از برخورد یک دستگاه وانت نیسان با پژو ۴۰۵ و کشته شدن ٤ نفر در صحنه تصادف خبر داد. سرهنگ قاسمیان، جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: «ساعت ٤٥: ٠١ بامداد در كيلومتر ٨ محور شادمهر- کاشمر کیلومتر ۸ یک دستگاه وانت نیسان با پژو ۴۰۵ برخورد كرد كه در اين حادثه ۴ نفر از هموطنان در صحنه تصادف کشته شدند و یک نفر مجروح شد. علت اين حادثه در دست بررسی است.»

 

٨ کشته و مجروح در تجاوز به چپ پژو ٢٠٦
حوالی ساعت ١٣ روز یکشنبه هشتم فروردین‌ماه در کیلومتر ١٢ محور یاسوج - اصفهان یک پژو ٢٠٦ به دلیل تجاوز به چپ با یک پژو ٤٠٥ و سواری پیکان برخورد کرد که در این حادثه ٤ نفر کشته و ٤ نفر دیگر زخمی شدند. به گفته جانشین رئیس پلیس‌ راه راهور ناجا، تخطی از سرعت مطمئنه علت این حادثه دلخراش بوده است.

 

واژگونی مرگبار پژو ٤٠٥ با ٤ کشته و مجروح
ساعت ١٣ روز پنجشنبه ١٢ فروردین‌ماه یک سواری پژو ٤٠٥ در کیلومتر ٧٥ محور نیک‌شهر – ایران‌شهر از مسیر خود منحرف و واژگون شد. در پی وقوع این حادثه ٢ نفر از هموطنانمان کشته و ٢ نفر دیگر مجروح شدند که با حضور نیروهای امدادی مجروحان براي درمان به بیمارستان منتقل شدند. رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان در پایان به علت وقوع این حادثه اشاره کرد و گفت: «کارشناسان پلیس با حضور در صحنه حادثه علت این تصادف را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده پژو ٤٠٥ اعلام کرده‌اند.»

 

برخورد پرايد و پژو پارس جان ٥ نفر را گرفت
همچنين ٥ نفر ديگر در تصادف دو دستگاه پرايد و پژو پارس جان خود را از دست دادند. در اين حادثه که بر اثر رعايت نکردن حق تقدم از جانب راننده پرايد در خروج از محور فرعی به اصلی در جاده کازرون به شيراز رخ داد، ٥ نفر از سرنشينان خودرو پرايد فوت کردند و ٣ نفر نيز مجروح شدند./منبع: شهروند

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

نوروز 1395 شهرستان گنبد کاووس پذیرای بیش از 250 هزار گردشگر

ابراهیم کریمی:‌ نوروز 94 پذیرای بیش از 81 هزار مسافر خواهیم

عید نوروز سبب انسجام و وحدت اقوام ایرانی است

سه توصیه مهم برای خانه‌تکانی عید نوروز

افزایش 313 درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان گلستان در

حوادث جاده‌ای نوروز در گلستان ۱۸۰ مصدوم برجای گذاشت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram