tasadof nisan 01اخبار حوادث- توركمن‌نيوز: رییس مرکز فوریت‌های پزشکی گالیکش گفت: در تصادف بین دو دستگاه وانت نیسان در دهستان نیلکوه گالیکش ۷ نفر مصدوم شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از نیلکوه، کیومرث یحیایی گفت: ساعت ۲۱ و ۲۱ دقیقه شب گذشته تصادف دو وانت نیسان در محدوده روستای «آبپران» از توابع دهستان نیلکوه گالیکش به پایگاه‌های امداد گالیکش اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله نیروها به محل اعزام شدند و نزدیک‌ترین پایگاه مرکز بهداشت گالیکش باگذشت ۷ دقیقه از زمان اعلام حادثه به محل تصادف رسیدند که ازنظر نرم جهانی این زمان استاندارد است.

به گفته یحیایی این حادثه ۷ مصدوم داشت که دو نفر زن، 4 نفر مرد و یک پسربچه بودند.

رییس اورژانس 115 گالیکش تصریح کرد: پس از رهاسازی مصدومین توسط ست نجات نیروهای هلال‌احمر شهرستان تمامی مصدومین به بیمارستان مطهری گنبدکاووس اعزام شدند.

وی در پاسخ به این سؤال که شهروندان در خصوص عدم اعزام مصدومین توسط اولین آمبولانس اعزامی گلایه‌مند بودند گفت: اولین آمبولانسی که به محل حادثه اعزام می‌شود باید آخرین آمبولانسی باشد که محل حادثه را ترک می‌کند.

tasadof nisan 02

یحیایی افزود: گذشته از اینکه آمبولانس اول باید تا رسیدم دیگر آمبولانس‌ها مانع از انتقال مصدومین با وسایل نقلیه شخصی توسط شهروندان به بیمارستان شود تا مصدومین دچار آسیب‌دیدگی بیشتر نشود، اولین پرسنل حاضر درصحنه باید کلیه مصدومین را ارزیابی و تریاژ و مدیریت صحنه نمایند و کمک‌های اولیه را از بدحال‌ترین مصدوم شروع و تا رسیدن بقیه آمبولانس‌های اعزامی به سایر مصدومین در حد توان امدادرسانی نمایند. سپس با رسیدن آمبولانس‌های کمکی اعزام مصدومین به ترتیب بدحال‌ترین آغازشده و سایر مصدومین تخلیه می‌شوند.

به گفته وی در این‌گونه مواقع برخی از هم‌وطنان حاضر درصحنه اصرار بر اعزام و حرکت سریع آمبولانس داشته و گاها امدادرسانی و تمرکز همکاران امدادرسان را دچار اختلال می‌کنند که مستدعی است خونسردی خود را حفظ نموده و درصورتی‌که آموزش امدادی نگذرانده‌اند مداخله نکنند.

یحیایی تصریح کرد: در تصادف فوق آمبولانس پایگاه گالیکش اولین آمبولانس بود که به محل حادثه رسیدیم و طبیعتاً آمبولانس‌های کمکی اعزامی از کنگور، دوراهی کلاله و کلاله با صرف زمان بیشتری در محل حاضر شدند و مصدومین را به بیمارستان منتقل کردند.

مطالب مرتبط:

مراسم اربعين آيت الله هاشمی رفسنجانی در گرگان برگزار شد/گزار

آخوند احمر، روحانی ترکمن از گنبد کاووس در انتخابات خبرگان ثب

دادستان و بخشدار آزادشهر در طرح روستاگردی

سه نکته در مورد کریمی، مجیدی و عزیزی/ عصیانگرهای فوتبال خیاب

خلیل آزمون در پیامی هواداران والیبال را به حمایت از هاوش نما

نوروز و برپایی 50 جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram