×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 713

entekhabat2تورکمن نیوز- اخبار انتخابات گلستان: در ماه‌های گذشته با شروع نشست‌های اجماع در مناطق ترکمن‌نشین غرب استان، امیدواری زیادی در بین مردم منطقه ایجاد شد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران، به نقل از ترکمن سسی؛ اقشار مختلف در محافل مختلف حرف اول شان اجماع بود و همه فعالان با شور و نشاطی قابل تحسین نتایج اجماع را به مردم می رساندند. اما به یک باره ورق برگشت و منطقه‌ای که بنظر می‌رسید فعالان آن بعد از هشت سال دوری و اختلاف دارند به هم نزدیک می‌شوند به عرصه وزن‌کشی فعالان شاخص انتخاباتی تبدیل شد. بر اساس این شرایط هم مناطق ترکمن‌نشین غرب استان دو شقه شدند.
خیلی از فعالان سیاسی و انتخاباتی بهت زده هنوز هم از روند سریع چرخش‌های ایجاد شده گیج و منگ هستند. غالب افراد زمانی که سوال می‌شود چرا یک باره شرایط این‌گونه شد با اظهار تعجب و حیرت پاسخی برای این سوال ندارند.
بنظر می‌رسد دو علت اساسی برای دو شقه شدن منطقه وجود دارد:
• علت اول این است که درحالی که در فرایند اجماع و انتخاب گزینه اصلح برای نمایندگی قرار اول بر این بود که با دوری از جریانات سیاسی انتخاب گزینه نهایی انجام گردد در مراحل نهایی دیدگاه‌های سیاسی وارد قصه شد و باعث بروز اختلاف نظر در بین اعضا گردید.
• علت دوم بروز این حالت را هم برخی از افراد در رقابت‌های منطقه‌ای فعالان شاخص منطقه می‌دانند. در این زمینه این افراد اعتقاد دارند در حالی که حامیان دکتر نورقلی‌پور بیشتر از طیف نیروهای گمیشانی هستند حامیان مهندس ایری را طیف پنج پیکریها و بندری‌ها شکل می‌دهند.
در هر صورت شرایط فوق باعث شده است تا رقابت‌های انتخاباتی در این حوزه هم در مناطق ترکمن‌نشین هم در مناطق فارس‌نشین دو قطبی گردد. در بندرگز و کردکوی رقابت دو قطب جلالی و مازندرانی و در بندر ترکمن و گمیشان رقابت دو قطب ایری و نورقلی‌پور.

 

شبکه خبري انتخابات گلستان و ترکمن صحرا:
telegram.me/GolestanEntekhabat94
براي عضويت کليک و جوين کنيد

مطالب مرتبط:

افزایش غیر رسمی نرخ سود در بانک‌ها +جدول

۵۷ منطقه در معرض خطر اعتیاد استان گلستان شناسایی شد

بیمارستان 96 تختخوابی بندرگز با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برد

تأکید بر توجه دقیق در خصوص چارچوب‌های لازم الاجرا در جریان ت

«دولان» یا فُک خزری، جاذبه نوین اکوتوریسم در استان گلستان

افتتاح خانه والیبال گنبدکاووس تا پایان سال در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram