×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 713

Ejmae04تورکمن نیوز - طاهر جانی: در دوحوزه غرب و شرق استان معرفی گزینه اصلح در شرایطی صورت گرفت که بنظر می رسد  از قبل فکری برای بعد آن نشده است.درحوزه گنبد انتخاب  قرجه طیار به این معنی نیست که سلیمان هاشمی، عبدالصمد بردی پور، مغربی قوجق و سایر کاندیداها به صف رای دهنده‌ها بپیوندند.

همین مساله در اجماع غرب استان نیز مطرح می باشد و حال که گزینه اصلح مشخص شده هیچکس نمی تواند بگوید که جلال ایری طبق بیانیه رسمی اش به گروه اجماع ملحق خواهد شد. بنابراین دراین حوزه هم خطر شکست و یک تجربه تلخ دیگر وجود دارد، اما درخوش بینانه ترین حالت ممکن است کار به دور دوم کشیده شود.
تحلیل گران معتقدند ماموریت گروه اجماع و یاشولی ها به هیچ وجه تمام نشده و آنها باید به تلاش های خودشان درجهت به اجماع رساندن سایر کاندیداها ادامه بدهند. به هرحال باید دید درجمعه سرنوشت ساز مردمی که در ادوار گذشته از روند جریانات و رویدادها به دور نگه داشته می شدند و درحالیکه این دوره جریان برد و باخت انتخابات دست آنهاست چه تصمیم مهمی می گیرند.امید می رود به لحظه ای نرسیم که یک نفر،دو نفر و یا چند نفر را مقصرچهارسال آینده شکست احتمالی بدانیم واینکه این باربرگزار کننده جشن پیروزی ما باشیم.


1-رامین نور قلی پور کاندیدای برگزیده اصلاح طلبان و منتخب گروه اجماع می گوید در صورتی که اجماع وی را نمی خواست آماده بود تا از انتخابات کنار بکشد.این کاندیدا یادآور شد هرگز تیمی که منحصرا به نام نورقلی پور و یک عده خاص باشد وجود ندارد واین تیم متعلق به همه مردم است.
2- شب گذشته تعدادی از اصلاح طلبان حوزه گنبد با سفر به بندرترکمن در ستاد انتخاباتی نورقلی پور حضور یافته و از وی اعلام حمایت کردند.
3- تحلیل گران ترکمن می گویند اگر جلال ایری انصراف ندهد و طبق شایعات شنیده شده بخواهد در انتخابات باقی بماند رحمت جلالی از حوزه کردکوی بخت مناسبی برای راهیابی به مجلس پیدا می کند.
4- طرفداران جلال ایری وی را شایسته انتخاب اصلح دانسته و می گویند توانمندی این کاندیدا بیش از سایر کاندیداهای مجلس دهم است و وی نباید قربانی تصمیمات اجماع  می شد.این افراد اعتقاد دارند برخی از اعضای جریان اجماع در دقیقه نود بر اساس نگرشهای سیاسی خود و تحت تاثیر لابی گری بسنجیده به سمت نورقلی پور حرکت کرده اند.
5- علی جاذبی فعال اجتماعی گمیشانی طی تماس تلفنی گفت جلال ایری طبق اعلامی که به ما کرد در انتخابات خواهد ماند اما انتظار براین است که وی طبق بیانیه اش(حمایت از انتخاب اجماع)ازتصمیم اجماع حمایت کند.به عقیده این فعال الان وقت تسویه حساب با دیگران نیست و رسالت یک کاندیدا نباید واکنش بر اساس احساسات شخصی باشد.
6- یک عضو جوان ازگروه عقاب‌های کوهستان (لقب اهدایی محمد قلی ایری به جوانان گروه اجماع) می‌گوید ما اکنون در یک قدمی پیروزی قرار داریم و اگرتلاش‌های انجام شده به هر دلیلی منجر به شکست شود مقصراصلی  فاجعه هرگز بخشیده نخواهد شد.
7- پس از پیوستن مهران شکیبایی-امین کنعانی-حبیب شهنازی-محمد کر و بهروز سقلی(کاندیدای اصلاح طلبان درانتخابات شورای شهر)نیروهای قورلی زاده هم به تیم انتخاباتی رامین نورقلی زاده ملحق شدند.
8- با وجود حضور حمید پارسا فردرسخنرانی روزپنج شنبه جلال ایری و اخبار منتشره مربوط به کناره گیری وی،شاهدان می گویند ستاد انتخاباتی نامبرده فعال است وخبری ازکناره گیری رسمی پارسافربه چشم نمی خورد.
9- درحوزه آق قلا شورای راهبردی از رادمهر اعلام حمایت کرد و ماصلاحات توپوری نیز دو گزینه رادمهر و امانزاده را معرفی نمود.
10- نیروهای امانزاده می گویند روند انتخابات به شکل عادی خودش برگشته و آنها نفر اول انتخابات در حوزه یاد شده خواهند شد.
11- فرهاد توماچ هرگونه شایعه جانبداریش از یک کاندیدای خاص را رد کرده و گفت در این مورد بزودی تصمیم گیری می کند.
12- سرپرست فعالان گروه 7 نفره فضای غیرمجازی نتیجه نظر سنجی انجام شده را اعلام کرد که درآن عبدالغفور امانزاده با اختلاف بالا درمکان اول قرار دارد. سرپرست این گروه یاد آور شد که درصورت اعلام حمایت احتمالی فرهاد توماچ از رادمهر ممکن است این نتیجه دستخوش تغییرات  شود.
13- فعالان انتخاباتی ترکمن ساکن گرگان می گویند با توجه به شرایط انتخابات درمنطقه،حوزه آق قلا توانایی آنرا دارد که این بار یک نماینده به مجلس بفرستد.
14- یکی صاحب نظر طرفدار فرهاد توماچ خواهان عدم حمایت کاندیدای سابقش از فرد خاص شده و گفت توماچ شانس انتخاب در دوره بعد را دارد و بهتر است وارد جریانی نشود که بعضی ها برای وی کف بزنند و بعضی دیگر کینه به دل بگیرند.
15- در حوزه گنبد فعلا همه چیز به صورت عادی پیش می رود و پس از اعلام نام کاندیدای اجماع هنوزخبری که حاکی ازحمایت سایر کاندیداها از وی باشد به گوش نمی‌رسد.
16- یک عضو گروه اجماع گنبدی‌ها می‌گوید 600 یاشولی رای دهنده در انتخاب کاندیدای اصلح نقش داشتند و تصمیم نهایی با مردم است که چگونه ازاین انتخاب حمایت کنند. هر چند در این زمینه نقد‌هایی نیز نسبت به نحوه انتخاب افرادی که در نشست رای‌گیری حق رای داشتند وجود دارد.
17- یک هوادار گروه اجماع می‌گوید مردم باید از انتخاب بعمل آمده تمکین کرده و نباید بگذارند مسائل قومیتی لطمه‌ای به اصل قضیه وارد کند.

منبع: سایت خبری تورکمن سسی

شبکه خبري انتخابات گلستان و ترکمن صحرا:
telegram.me/GolestanEntekhabat94
براي عضويت کليک و جوين کنيد

 

 

مطالب مرتبط:

ترک‌تحصیل ۵۵۷ دانش‌آموز از مدارس در گنبدکاووس

روحانی: ثبات منطقه بویژه در عراق و سوریه باید مبنای تعامل ای

ساخت ۱۴۹۶ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن گلستان

ظرفیت ترانس‌های برق در شهرهای استان گلستان افزایش یافت

آمادگی شرکت هلندی برای ارائه فناوری بسته بندی وتجارت میوه با

مشارکت مردم در سرشماری الکترونیکی رکورد زد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram